Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Tudi mladi ustvarjajo zelena doživetja v turizmu - med najboljšimi tudi Šentjernejčani


Turistična zveza Slovenije
26. 4. 2016, 10.25
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

_t__1_.jpg
_t_000.jpg

Turistična zveza Slovenije (TZS) je v sodelovanju z Zavodom RS za šolstvo organizirala že 30. festival Turizmu pomaga lastna glava. V mariborskem Mercator centru Tabor je bila sklepna turistična tržnica, na kateri so se predstavili najboljši udeleženci festivala. Vsako leto osnovnošolci pripravijo turistične naloge, v katerih razvijajo turistične ideje in proizvode; nemalo se jih na koncu tudi uresniči. Tema letošnjega festivala je bila Zeleni turizem.

Festival je v skorajda tridesetih letih spodbudil neizmerno količino idej za preživljanje prostega časa v manjših ali večjih slovenskih krajih, v znanih ali skorajda neznanih kotičkih Slovenije. Pri čemer ni govor le o idejah, saj mladi pripravljajo podrobne načrte za izvedbo turističnih prireditev, ureditev tematskih poti, eko hotelov in vasi ter kampov, kolesarskih programov, pravljičnih doživetij, vodnih dogodivščin in še in še. Mladi ustvarjalci v okviru festivala izdelujejo iskrive spominke ter duhovite in inovativne promocijske materiale, dokazali pa so se tudi kot izjemni promotorji svojega kraja.

Na sklepni tržnici, kjer se je zbralo več kot štiristo učencev in mentorjev iz vse Slovenije, sta prisotne nagovorila podpredsednik TZS Jože Protner in predstavnik Zavoda za gozdove Slovenije Jože Prah ter izrazila navdušenje nad izvirnimi zelenimi doživetji, ki so jih ustvarili osnovnošolci in ki lahko uspešno dopolnijo lokalno turistično ponudbo. Poudarila sta, da je zeleni turizem paradigma stalnega razvoja naše dežele, pa tudi Evrope. Smo zeleni in turizem kot gospodarska dejavnost želi ob izkoriščanju naravnih virov delovati tako, da bodo naši zanamci imeli še boljše okolje in naravo. Učenci so v svojih nalogah z veliko inovativnimi idejami nakazali prav takšno smer (krožnega) gospodarstva.

Na razpis se je prijavilo kar 99 osnovnih šol, vsaka s svojo edinstveno idejo, na podlagi katere so razvili turistični proizvod na določenem območju. Z razpisom si TZS prizadeva, da bi k turizmu privabila čim več mladih in jim ponudila izziv, kako razvijati turistično ponudbo v njihovem kraju.

Zgodba o zelenem je vpeta tudi v znamko I feel Slovenia, ki jo želi TZS prenašati na mlade, ter jim tako že v zgodnjih letih pokazati, kako pomembno je v turizmu oblikovanje zelenih doživetij in zgodb. Osnovnošolci pa se s svojo ustvarjalnostjo in drugačnim pogledom na svet pogosto domislijo izjemno zanimivih idej. Kar nekaj slovenskih občin jim zna prisluhniti. V letu 2015 so se uresničile štiri ideje: Solinarske štorije (OŠ Sečovlje), Klačimo s Puckami (OŠ Miška Kranjca Velika Polana), Od dobrosrčnega siromaka do grajskega junaka (OŠ Neznanih talcev Dravograd) in Škrat Prestko vabi v muzej (OŠ Črnomelj). Na TZS si želijo, da bi idejam mladih prisluhnilo več odločevalcev v občinah.

Učenci turističnih podmladkov ali krožkov iz 99 osnovnih šol, ki so se prijavile na razpis, so s pomočjo mentorjev napisali turistične naloge, svoja zelena doživetja pa predstavili na osmih turističnih tržnicah marca in aprila v večjih Mercatorjevih centrih po Sloveniji. Na sklepni prireditvi je svoje turistične ideje predstavilo 32 najboljših ekip. Takšne predstavitve so za mlade velik izziv, saj morajo svoje ideje predstaviti tako, kot da bi bili na pravem turističnem sejmu. V trgovskih centrih nagovarjajo naključne obiskovalce in jih vabijo v svoj turistični kraj. Pogosto je slišati, da pri tem prekašajo tudi poklicne turistične delavce, saj so pri delu izjemno zavzeti in ustvarjalni. Na TZS so prepričani, da je takšno udejstvovanje nemalokrat tudi povod za nadaljnje delo mladih v turizmu. Festival Turizmu pomaga lastna glava je tako tudi kalilnica prihodnjih turističnih delavcev.

Strokovna komisija je izbrala 16 najboljših stojnic, ki so jih pripravili učenci OŠ Ivana Tavčarja Gorenja vas - Podružnična šola Sovodenj, OŠ Josipa Vandota Kranjska Gora, OŠ Slivnica pri Celju, OŠ Pohorskega bataljona Oplotnica, OŠ Puconci, OŠ Miška Kranjca Velika Polana, OŠ Miška Kranjca Ljubljana, OŠ Ob Dravinji Slovenske Konjice, OŠ Sv. Ana, OŠ Ljudski vrt Ptuj, OŠ Šentjernej, OŠ Ribnica na Pohorju, OŠ Šentjanž pri Dravogradu, OŠ Simona Gregorčiča Kobarid - Podružnična šola Breginj, OŠ Antona Šibelja Stjenka Komen in OŠ Sečovlje.

Poleg tega so bili posebej nagrajeni posamezniki za najboljšega promotorja in promotorko na stojnici, najvztrajnejšega promotorja na tržnici ter šole za najboljši nastop, najbolj izvirno povabilo, najboljšo kostumografijo, najbolj izvirno postavitev stojnice, najboljšo animacijo na stojnici, izvirno promocijsko gradivo, najbolj izvirno zeleno doživetje, najboljši spominek in za prilagojen program ljudem s posebnimi potrebami.

Vsi udeleženci sklepne prireditve festivala so prejeli praktične nagrade, najboljše ekipe pa bodo sponzorji projekta popeljali na turistične izlete po Sloveniji. Na Turistični zvezi Slovenije upajo, da se bodo letošnje projektne ideje uresničile v večjem številu in da jih ne bodo pospravili v predale, saj lahko turistične zgodbe mladih s svojo bogato vsebino popestrijo že obstoječo turistično ponudbo občin. Le prisluhniti jim je treba.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.