Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Ni vsak glamping razkošno kampiranje


Barbara Furman
31. 8. 2024, 03.26
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Ste tudi vi v tisti skupini turistov, ki ne marajo živahnih mestnih središč in ne želijo dopustovati v velikih hotelih? Ker ste raje v naravi in miru ter imate ob tem zagotovljenega tudi nekaj razkošja? No, gostje s takšnimi željami se odločijo za glamping. In so seveda za takšno dopustovanje pripravljeni seči nekoliko globlje v žep. Razkošno kampiranje je zadnja leta tudi med Slovenci vedno bolj priljubljeno, zato je glamping hitro rastoča veja turizma tudi pri nas. Vendar imamo po besedah Maje Dimnik, mednarodno priznane strokovnjakinje na področju doživljajskega turizma, pri nas veliko samooklicanih glampingov, saj jih po njenem mnenju le peščica izpolnjuje kriterije vrhunskega glampinga. Kakovosti njihove ponudbe ne preverja nihče.

Arhiv NTRC

Glamping ponudbe je pri nas in v tujini vedno več, jasnih pravil, kako mora biti urejena, pa kar nekaj let ni bilo. Zamisel o ureditvi razmer se je pred sedmimi leti porodila prav v Sloveniji. Nastala je blagovna znamka World of Glamping, ki se je lani preimenovala v Authentic Luxury, ki jo upravlja Maja Dimnik.

Maja Dimnik: »Zmeda na trgu glampingov«

Maja Dimnik je ustanoviteljica in direktorica Authentic Luxury ter mednarodno priznana strokovnjakinja na področju doživljajskega turizma. Namen blagovne znamke Authentic Luxury predstavljata zagotavljanje storitev najvišje kakovosti in predstavitev najboljših glampinških resortov na svetu. V praksi pridobitev zvezdic World of Glamping pomeni, da resort izpolnjuje natančne standarde kakovosti in storitev. Tako gostom omogoča, da vedo, kaj lahko pričakujejo. Tako vrhunskih glampingov v Sloveniji ni veliko, je pa med njimi Glamping Olimia Adria village.

Kakovosten glamping združuje vse storitve prestižnega hotela, vendar so prenesene v naravo, pri čemer je posebna pozornost namenjena tudi trajnostnim pristopom ter skrbno premišljeni arhitekturni in krajinski ureditvi. »Vsaka namestitev v naravi preprosto ne more biti označena kot glamping. Z blagovno znamko Authentic Luxury seosredotočamo na najbolj kakovostne doživljajske resorte. Pri teh resortih beseda glamping preprosto ni več primerna, saj raven prestiža in ponudbe presega standarden pomen te besede,« poudarja sogovornica in dodaja, da je vzadnjih letih beseda glamping pridobila negativen prizvok. »To je posledica tega, ker so nekateri ponudniki storitev, ki sicer ne dosegajo minimalnih standardov glampinga, zaradi marketinških razlogov uporabili to oznako, čeprav ne izpolnjujejo pravih kriterijev. Zato je prišlo do zmede na trgu, saj pod imenom glamping danes najdemo vse od kampiranja in osnovnih šotorov do prestižnih naravnih resortov. Zato se izjemno kakovostni glampinški resorti ne želijo več enačiti s to besedo.«

Ko turist pomaga skupnosti

Nedavno je Maja Dimnik z ekipo Authentic Luxury obiskala nekatere najboljše doživljajske resorte na svetu. Med njimi je bil tudi izjemen Shinta Mani Wild v Kambodži, kjer gostje izkusijo najvišjo raven prestiža v kombinaciji z nepozabno pristno izkušnjo.

»Gostje v tem hotelu prispejo na recepcijo kar z ziplinom, kar je že samo po sebi edinstveno doživetje. Poleg tega se lahko pridružijo patrulji proti krivolovu, ki jo vsakodnevno izvajajo nekdanji divji lovci, zdaj predani člani ekipe resorta. Da bi bila izkušnja gosta še bolj posebna, je samo zanj 24 ur na dan na voljo osebni sluga, ki je pripravljen izpolniti vsako njegovo željo. Ena od prednosti takšnega potovanja je, da tisti, ki si ga lahko privoščijo, prispevajo k višjemu cilju. Turisti imajo priložnost dejavno pomagati skupnosti in okolju. Resort je zgrajen z jasnim namenom: zaščititi naravno okolje Cardamomskega pragozda je in z zaslužkom podpirati lokalno skupnost. Sredstva vlagajo v zaposlovanje lokalnega prebivalstva, gradnjo domov in vodnjakov v vaseh ter v druge projekte, ki izboljšujejo osnovne življenjske pogoje. Resort ima svojo akademijo, kjer študentom brezplačno omogočijo izobraževanje v hotelirstvu in prakso v hotelih, kar prispeva k trajnostnemu razvoju celotne regije,« je Dimnikova strnila vtise z obiska Kambodže.

Članek si lahko v celoti preberete v tiskani izdaji Novega tednika, 29. avgust 2024!


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.