Predlagane velike omejitve hitrosti: 30 km/h skozi naselja in 110 km/h na avtocesti
Dnevno smo priča poročilom o prometnih nesrečah, ki jih največkrat povzročijo preveč drzni in prehitri vozniki. Pobud za omejitev hitrosti je bilo zato tudi v Sloveniji že nič koliko. Zadnjo odmevnejšo, da bi hitrost na avtocestah omejili na največ 110 in v naseljih ter v stanovanjskih delih mest s 50 na 30 kilometrov na uro, pa je podal Podnebni svet, ki kot posvetovalno telo strokovno podpira vlado pri oblikovanju podnebnih politik.

Verjetno marsikdo še ni slišal, da imamo v naši državi Podnebni svet. Pa ga imamo in celo zelo aktiven je. Predlaga namreč, da bi najvišjo dovoljeno hitrost vožnje na avtocestah in v mestih omejili. Dejstvo je, da hitrost ostaja najpogostejši vzrok prometnih nesreč pri nas.
Nesreče zaradi neprilagojene hitrosti najpogosteje povzročajo mladi med 18. in 34. letom, kažejo podatki Agencije za varnost prometa (AVP), kjer opozarjajo, da se je treba zavedati, da lahko že samo 10 km/h nad omejitvijo hitrosti (50 km/h) pomeni, da se naša pot ustavljanja podaljša kar za 12 m, kar pa je lahko znotraj naselja usodno.
Po njihovih ugotovitvah je verjetnost smrti pešca ob trku pri hitrosti 50 km/h kar 85-odstotna, pri hitrosti 30 km/h pa se verjetnost, da bo pešec zaradi trka umrl, zmanjša na manj kot 10-odstotkov. „Hitrost je ključen dejavnik tveganja za najranljivejše skupine udeležencev (pešce, kolesarje, starejše in otroke), pomembna pa je tudi pri teži posledic voznikov in potnikov v vozilih. Na avtocestah je hitrost pogosto povezana tudi s prekratko varnostno razdaljo med vozili,“ je zaslediti na spletnih straneh AVP. Dodajmo, da so policisti pri nadzoru cestnega prometa samo v Podravju do junija letos ugotovili že 9.779 prekoračitev dovoljenih hitrosti. Zaradi neprilagojene hitrosti se je zgodila 201 prometna nesreča, tri s smrtnim izidom, so pojasnili na PU Maribor.

Kaj vse predlaga in ugotavlja Podnebni svet
S pobudami o omejevanju hitrosti zaradi varnosti v prometu, ki smo jim občasno priča v Sloveniji, sovpada pobuda Podnebnega sveta, neodvisnega znanstvenega posvetovalnega telesa Vlade Republike Slovenije za podnebno politiko.
Predlaga znižanje najvišje dovoljene hitrosti, s čimer bi takoj zmanjšali tudi emisije toplogrednih plinov (TGP). „Promet je po podatkih Agencije za okolje glavni vir izpustov toplogrednih plinov v Sloveniji. Prispeva približno tretjino skupnih izpustov,“ so povedali v Podnebnem svetu, kjer podpirajo povečanje storitev in obsega javnega potniškega prometa – posebej preko železniškega omrežja. Z zadnjimi ukrepi znižanja dovoljene hitrosti bi lahko zmanjšali „fantomske“ zastoje, ki smo jim zadnja leta priča na naših avtocestah. S počasnejšo vožnjo bi zmanjšali razlike v hitrosti med pasovi, tako da vozniki ne bi več imeli spodbude za zamenjavo in bi s tem „povečali stabilnost prometnega toka“.
Verjamejo, da bi preprečili najtežje prometne nesreče, ki v Sloveniji še vedno zahtevajo preveč smrtnih žrtev. Zlasti v naseljih bi z omejitvijo na največ 30 kilometrov na uro poskrbeli za najranljivejše. Izboljšali bi varnost pešcev in kolesarjev, posebej otrok.
AMZS podpira dinamično omejevanje hitrosti
Več v aktualni izdaji Štajerskega tednika
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se