
Iz KP Kolpa na obisk v evropsko vas štorkelj



Kolpa je bila leta 2010 razglašena za Evropsko destinacijo odličnosti. Takrat so prvič za promocijo turizma v zavarovanem območju skupaj stopili vsi akterji ob reki Kolpi - od Kostela do Metlike. Čeprav se uspešno zastavljen projekt iz leta v leto prebija s skromnim proračunom, se projektna skupina trudi ohraniti nekatere skupne aktivnosti.
Poleg promocije na različnih sejmih in prireditvah ter založništva je pomembna tudi vsakoletna strokovna ekskurzija za ponudnike na območju Kolpe. V torek, 15. oktobra, smo si šli ogledat primere dobre prakse na Lonjsko polje in v Moslavičke gorice na Hrvaško. Po spoznavanju dela upravljavca Naravnega parka Lonjsko polje in ogleda Ekoetno vasi Strug se je obisk zaključil z obiskom kmečkega turizma v Moslavačkih goricah.
Naravni park Lonjsko polje, kjer "nad zemljo vlada voda" - meri 50.650 hektarjev (15X več kot KP Kolpa!) je izjemno zanimiv ornitološki rezervat, ki sobiva v biotski raznolikosti s pašništvom in tradicionalnim kmetovanjem. Na poplavnih pašnikih se pasejo prostoživeče in rejne-domače živali. Nekatere med njimi so tudi zelo redke in jih najdemo le v tem okolju. Med ptiči so domačini najbolj ponosni na 500 parov štorkelj, ki gnezdijo pri njih (a očitno ne vplivajo ugodno na rodnost prebivalcev ...), med rejnimi živalmi pa predstavlja posebnost dobra stotnija skoraj izgubljenega podolskega goveda. Tega uspešno ohranjajo (predvsem zelo številčno) v nekaterih naravnih parkih na Madžarskem, posebnost pa so tudi zelo redki in ogroženi turopoljski prašiči, ki večji del leta preživijo na prostosti. Sicer manj ogroženi, a zelo pomembni, so tudi avtohtoni posavski hladnokrvni konji, ki jim dela družbo nekaj bolj plemenitih, uvoženih camarških konj.
V nasprotju z biotsko bogatim, a demografsko problematičnim Lonjskim poljem, pa se povsem drugače razvijajo Moslavačke gorice, kjer cveti kmečki turizem na vinskih poteh in so kmetije, ki so se prilagodile bližnjemu Zagrebu, zelo uspešne in hitro razvijajoče se.
Skupna ugotovitev udeležencev ekskurzije pa je bila - da nam gre vendarle kar dobro, saj čeprav nimamo fantastičnih naravnih danosti kot obiskano področje, so demgrafske in ekonomske razmere v Obkolpju bistveno boljše.
Konkretnejša in ciljno naravnana strategija promocije EDEN 2010 bi deležnikom projekta gotovo zelo pomagala pri večji prepoznavnosti v domačem in predvsem tujem okolju , kar bi pripeljalo tudi več zahtevnejših gostov.
Preberite tudi
Najbolj brano
Trenutno
6 °C
Deževno
nedelja, 16. 3
Deževno
ponedeljek, 17. 3
Deževno
torek, 18. 3
Jasno
7-dnevni obeti