Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Izobraževanje zaposlenih za pomoč bralcem z disleksijo


mag. Andreja Moškon bibliotekarka - koordinatorica za prireditve in odnose z javnostmi
27. 5. 2011, 09.10
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

img_3661__copy_.jpg
Arhiv Lokalno.si
IMG_3661 (Copy)
img_3681__copy_.jpg
Arhiv Lokalno.si

Konec maja je v Knjižnici Mirana Jarca Novo mesto potekalo strokovno izobraževanje zaposlenih v dolenjskih in posavskih splošnih knjižnicah, ki poleg svojega knjižničarskega dela nudijo pomoč tudi uporabnikom s posebnimi potrebami. O disleksiji oz. o vseh tistih, ki potrebujejo lažje berljivo gradivo, jim je predavala mag. Milena Košak Babuder, profesorica na Oddelku za specialno in rehabilitacijsko pedagogiko Pedagoške fakultete v Ljubljani.

Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto že nekaj let kot Kompetenčni center za zbirko lažje berljivega gradiva za bralce z disleksijo na področju Dolenjske regije načrtno zbira in oblikuje ter posreduje primerno literaturo in zloženke vsem, ki imajo specifične učne težave na različnih področjih. Za ta namen smo tako na Oddelku za mladino kot tudi na Študijskem oddelku uredili bralni in informativni kotiček, kjer lahko obiskovalci dobijo nekaj osnovnih informacij o težavi, s katero se srečuje sedem odstotkov Slovencev.

Tovrstne knjige, ki so primerne tudi za bralce začetnike, tujejezične in slabovidne, smo za lažjo prepoznavnost označili z modro piko. Ob tem smo naredili še priporočljivi seznam strokovne in leposlovne literature, ki ga redno pregledujemo in dopolnjujemo. Da bi premagovanje disleksije, ki se pojavlja tako pri povprečnih kot tudi pri nadpovprečno inteligentnih učencih, bilo lažje, na Oddelku za mladino in v vseh krajevnih knjižnicah izposojamo tudi barvna ravnilca, ki omogočajo lažje branje in prehajanje iz vrstice v vrstico.

Po nekaj letih sistematičnega delovanja in izobraževanja ter sodelovanja z društvom Bravo za pomoč otrokom in mladostnikom s specifičnimi učnimi težavami ugotavljamo, da disleksija ni več prezrta težava. Tako starši kot knjižničarke zaradi tega veliko lažje in hitreje prepoznavamo znake, ki so pri odraščajočih otrocih, ki si šele gradijo svojo samopodobo, še kako pomembni. To nam daje potrditev, da so naše začetne smernice za delo kompetenčnih centrov in izhodišča za zbirko lažje berljivega gradiva za omenjeno specifično skupino uporabnikov padle na plodna tla, kar nam daje spodbudo za nadaljnje delo in razvoj.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.