S prenovo učnega načrta do manj delovnih zvezkov
Šolsko ministrstvo se je (končno) lotilo posodobitve učnih načrtov v osnovnih šolah. Številni strokovni delavci že vrsto let opozarjajo, da so res potrebni prenove; nujno bi bilo treba krepiti digitalne veščine, kritično mišljenje, talente in uporabno znanje učencev. Vsem napovedanim spremembam pa bi morala slediti tudi ustrezna prilagoditev učnih gradiv.

Še vedno se namreč dogaja, da mora recimo osmošolec v tem šolskem letu reševati naloge iz desetih delovnih zvezkov, njegov vrstnik na drugi osnovni šoli pa samo iz dveh. Učitelji so pri odločitvi, koliko in katere delovne zvezke bodo predpisali učencem, namreč samostojni. Nad kakovostjo in ceno delovnih gradiv ni enotnega nadzora. Marsikateri učitelj pa se jezi, da so delovni zvezki polni strokovnih napak, in opozarjajo, da večkrat slabo zastavljene naloge podcenjujejo sposobnosti učencev. Omejujejo tudi njihovo domišljijo, kar jih pri napredovanju zavira.
Ministrstvo pokleknilo pred založniškim lobijem
Šolsko ministrstvo za zdaj ne namerava posegati v izbor delovnih zvezkov po šolah, pač pa odločitev še naprej prepušča učiteljem. Veliko šolskih strokovnjakov meni, da to ni prav; ministrstvo bi moralo pripraviti seznam učbenikov in delovnih zvezkov, ki so za določen predmet najprimernejši, njihovo število omejiti na največ pet. Kot je slišati med strokovnimi delavci, pa si tega ne bo upal storiti nihče, saj so založniški lobiji premočni. Vsekakor pa bi k sodelovanju lahko povabili neodvisne strokovnjake, ki bi delovne zvezke pregledali in ocenili. Učitelji bi se tako veliko lažje znašli v poplavi preštevilnih delovnih zvezkov, ki so na razpolago.
Namesto delovnih zvezkov več gradiv s spleta
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se