Nasvet za lep svet: zakaj trajnost ni odrekanje, ampak nova navada
Na Čopovi ulici v središču Ljubljane je v začetku novembra zrasla instalacija – stojala z oblačili, na katerih niso viseli ceniki, temveč zgodbe.
Vsak kos oblačila je nosil pripoved namišljenega lastnika in praktične nasvete za ravnanje z oblačili, ki jih morda ne nosimo več. Sporočilo je bilo jasno: vsaka stvar ima svojo vrednost in življenje, ki ga lahko podaljšamo. S tem se je začela nacionalne kampanja Nasvet za lep svet!, ki jo je zagnalo Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, z namenom spodbujanja bolj trajnostnih potrošniških navad.
»Trajnostna potrošnja se začne pri vsakodnevnih odločitvah posameznika. S kampanjo ‘Nasvet za lep svet’ želimo pokazati, da trajnost ni odrekanje, temveč nova oblika odgovornosti – do sebe, do okolja in do družbe. Gre za miselnost, ki jo lahko živimo vsak dan, z majhnimi, a premišljenimi koraki. Tudi sam bom od danes naprej še bolj pozoren – preden kupim, bom preveril, ali lahko popravim,« je ob otvoritvi kampanje v središču Ljubljane dejal minister za okolje, podnebje in energijo Bojan Kumer.
Dogodek je s prisotnostjo podprl tudi ljubljanski župan Zoran Janković, podžupan Boštjan Koritnik pa je ob tej priložnosti dodal: »Ljubljana že dolgo spodbuja okolju prijazne navade in številne trajnostne ukrepe. Z veseljem podpiramo tudi ta dogodek, ki združuje trajnost, kulturo in vsakdanje življenje. Instalacija ‘Obešalnik zgodb’ na Čopovi ulici je odlična priložnost, da skozi kreativnost in simboliko spodbudimo ljudi k razmisleku o svojih potrošniških navadah.«
Statistika, ki odpira oči
Kampanja Nasvet za lep svet! se ne opira le na simboliko. Temelji namreč na analizi slovenskega potrošniškega okolja, ki je med drugim razkrila, da povprečen prebivalec Slovenije letno zavrže 12,3 kg oblačil. Gre za izgubo materialov, energije, denarja, pa tudi spominov, a gre obenem tudi za priložnost za drugačno, bolj premišljeno potrošnjo.
Raziskava, ki jo je za ministrstvo opravila Mediana je pokazala tudi naslednji paradoks: kar 88,6 odstotka Slovencev verjame, da imajo posamezniki vpliv na okolje, a se pri nakupih pogosto odločajo impulzivno – pod vplivom popustov, trendov ali dostopnosti izdelkov. Kampanja tako cilja na ta razkorak med prepričanjem in dejanji, pri čemer se osredotoča na osebne koristi trajnostnih odločitev: finančne, časovne in čustvene.
Od navade do spremembe
Instalacija »Obešalnik zgodb« je bila predvsem poziv k razmisleku. Praktično nova oblačila, ki so bila prispevana s strani donatorjev, so bila po dogodku podarjena humanitarni organizaciji. Kampanja je zasnovana kot vključujoča komunikacijska pobuda, ki namesto moraliziranja ponuja konkretne nasvete za odgovorno ravnanje s stvarmi.
Vsaka etiketa na oblačilih je spomnila, da ima vsak kos svojo zgodbo ter nase vezane spomine in da je ponovno nošenje ali popravilo pogosto boljša odločitev kot nov nakup. S sporočilom, da "imeti manj pomeni imeti več" – več prostora, več kakovosti in več miru v življenju – tako nagovarja posameznike k premiku iz kulture količine v kulturo kakovosti. Kampanja spodbuja podaljševanje življenjske dobe izdelkov, zmanjševanje odpadkov ter podporo popravilom in ponovni uporabi.
Do marca 2026 po vsej Sloveniji
Kampanja bo trajala do marca 2026 in bo prisotna v spletnih medijih, tisku in zunanjih oglasih. Opazite jo lahko že v mestnih središčih in na velikih panojih ob cestah. Poseben poudarek kampanja daje vsakodnevnim situacijam: od vprašanja, ali res potrebujemo novo stvar, do spodbude k popravilu, izmenjavi ali podaritvi izdelkov. S tem želi predvsem povedati, da lahko potrošniki z vsako svojo izbiro prispevajo k bolj trajnostni prihodnosti.
Ob vstopu v praznični čas, ko trgovske ulice še bolj kot po navadi vabijo k nakupom, kampanja Nasvet za lep svet! spomni, da ima vsak izdelek svojo zgodbo. In da je najlepši svet tisti, ki zna ceniti že narejeno.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se