Aplikacije zbirajo podatke o naših navadah in zanimanjih
V zadnjih letih so oglasi v mobilnih aplikacijah postali običajen del naše vsakodnevne uporabe. Razvijalci aplikacij so pogosto odvisni od oglasov, da zaslužijo s svojimi brezplačnimi aplikacijami, vendar pa ti oglasi pogosto povzročajo frustracije uporabnikov.

Vse pogosteje naletimo na vsiljive, dolgotrajne in neprijetne oglase, ki nas motijo med uporabo aplikacij, ki jih sicer zelo radi uporabljamo. Kljub temu, da so vse bolj nadležni, jih še vedno gledamo. Zakaj?
Prekomerna prisotnost
Ena izmed glavnih neprijetnosti je njihova prekomerna prisotnost. Uporabniško izkušnjo najbolj motijo ravno vmesni oglasi, ki se pojavljajo med nalaganjem vsebine, ob preklopu med funkcijami ali v obliki videooglasov, ki jih moramo pogledati, ko želimo na primer preprosto nadaljevati igro.
Agresivnost oglasov
Oglasi v aplikacijah vedno bolj »pritiskajo« na uporabnike. Videooglasi, ki jih ni mogoče preskočiti, oglasi s polnim zaslonom, ki se pojavijo ob vsakem preklopu med funkcijami, vse to prispeva k agresivnosti oglaševalske industrije. Ta način v nekaterih primerih tudi obljublja nagrade, kot so brezplačni viri ali nadgradnje, v zameno, da si ogledamo oglas. Uporabnik ob tem hitro izgubi potrpljenje.

Prilagojeni oglasi
Personalizacija oglasov pomeni, da so oglasi vedno bolj ciljno usmerjeni. Aplikacije zbirajo podatke o naših navadah in zanimanjih, zato so takšni oglasi pogosto celo preveč prilagojeni nam. To nam daje občutek, da smo vedno »pod drobnogledom«.
Zakaj jih še vedno gledamo?
Večina aplikacij je brezplačnih, zato si moramo ogledati oglase, da lahko uporabljamo aplikacijo brezplačno. V številnih igrah in aplikacijah so oglasi vključeni kot način za pridobitev nagrad, kot so dodatna življenja, virtualni predmeti ali posebne funkcionalnosti. Za uporabnike, ki uživajo v teh nagradah, je to pogosto cena, ki so jo pripravljeni plačati za nadaljevanje igre ali uporabo aplikacije.

Ljudje se hitro privadimo na določene dejavnike v vsakodnevnem življenju, vključno z oglasi. Ko smo enkrat navajeni, da so oglasi del naše izkušnje v mobilnih aplikacijah, jih enostavno sprejmemo kot del celotnega procesa. Čeprav so oglasi lahko nadležni, se mnogi uporabniki odločijo, da bodo preprosto »preskočili« trenutne oglase in nadaljevali uporabo aplikacije, ker ne želijo plačati za različice brez oglasov ali ker ne poznajo nobene boljše alternative.
Služijo na obeh koncih
YouTube si je omislil precej pretkano strategijo. Služi z oglasi, ki nas prekinjajo med gledanjem najljubših videov in med poslušanjem najljubše glasbe, in nato ponudi možnost, da se jih znebimo. Seveda če tudi plačamo zanjo. Premium naročnina, za nekaj dodatnih evrov na mesec, nas reši motečih oglasov. V bistvu gre zgolj za »plačljiv mir« v svetu, kjer oglasom ni mogoče ubežati. YouTube tako služi z oglaševanjem, kot tudi s tem, da nam proda možnost, da se ga znebimo. Prav resnično genialen način, kako zaslužiti na obeh koncih.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se