Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Država varčuje na račun naše varnosti?


M. M.
26. 6. 2012, 12.15
Posodobljeno
05. 07. 2012 · 10:17
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

reconm_1.jpg
J. M., arhiv Lokalno.si
ReCO Novo mesto namerava država združiti z brežiškim centrom. (Foto: J. M., arhiv Lokalno.si)
reconm_2.jpg
J. M., arhiv Lokalno.si
Po prepričanju zaposlenih, so lokalni centri pri pomoči hitrejši in bolj učinkoviti zaradi dobrega poznavanja terena in ljudi.
reconm_3.jpg
J. M., arhiv Lokalno.si
reconm-3
reconm_4.jpg
J. M., arhiv Lokalno.si
ReCO Novo mesto se nahaja v kletnih prostorih na Seidlovi cesti.

Na medije so se danes obrnili zaposleni v Regijskem centru za obveščanje Novo mesto, torej tisti, ki dežurajo za naše nujne klice po pomoči na številki 112. Kot pravijo, so izvedeli za namere ministrstva za obrambo, da želijo omenjeni center iz Novega mesta s 1. julijem letos –torej že čez nekaj dni- premestiti oz. združiti z brežiških centrom, najprej sicer le v nočni izmeni, pozneje pa najbrž v celoti.

Kot pravijo, so stroški, povezani z delom in ki bi jih združitev znižala, zanemarljivi v primerjavi s tem, kako pomembno funkcijo opravljajo. Center za obveščanje je namreč tisti organ, ki prvi sprejme obvestilo o tem, da nekdo potrebuje pomoč. Zato je delo operativca nujno povezano z njegovim znanjem o samem kraju in lokalnih značilnostih, posebnostih, nenazadnje tudi lokalnih posebnežih, ki se večkrat zatečejo po pomoč.

Kot je deset zaposlenih na novomeškem centru zapisalo v skupni izjavi, ki so jo poslali tudi pristojnim organom in službam, s katerimi sodelujejo (npr. gasilci), lahko dežurni operativci ravno zaradi poznavanja vsega naštetega mnogo hitreje odreagirajo pravilno in ukrepajo hitro, kar lahko ohrani življenje ali prepreči hudo materialno škodo. Sicer drži, da je vsako situacijo tehnično mogoče voditi tudi iz oddaljenega centra (npr. v Brežicah, Ljubljani ali Mariboru…) preko osebe, ki o Dolenjski in Beli krajini ne ve dosti, vendar je dejstvo, da to poteka počasneje.

V imenu zaposlenih na novomeškem centru je Igor Ravbar danes za Studio D povedal, da si kljub 20-letnim izkušnjam dela na številki 112 ne predstavlja, kako bi deloval na dežurnem telefonu na ljubljanskem ali kakšnem drugem območju. Po njegovem prepričanju je ravno poznavanje vseh lokalnih izrazov za kakšno vas ali naselje pogoj, da lahko ukrepajo hitro.

Neuradno naj bi država z reorganizacijo sedanjega sistema privarčevala nekaj deset tisoč evrov na leto na območju celotne Slovenije. Po mnenju zaposlenih na ReCO Novo mesto pa je kar se da hiter in pravilen odziv dežurnih na 112 vreden veliko, veliko več.

igor_reco.mp3

Igor Ravbar v imenu zaposlenih na ReCO Novo mesto o tem, zakaj nasprotujejo reorganizaciji


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.