Hrvaška razkrila svoj novi adut: Slovenci bomo k sosedom potovali hitreje
Hrvaška s kombinacijo EES in nove digitalne aplikacije uvaja dodatno stopnjo preglednosti in modernizacije mejnih postopkov.
Na Hrvaškem so od uvedbe novega elektronskega sistema vstopa in izstopa (EES), ki je začel veljati 12. oktobra, do danes ustvarili že več kot 365.000 dosjejev za potnike iz držav zunaj Evropske unije. Ob številnih vprašanjih o poteku postopkov na meji hrvaška policija zdaj razkriva še podrobnosti o novih pravilih in napovedani aplikaciji za spremljanje gneče.
Da bi potnikom olajšali načrtovanje poti, je Hrvaški avto-klub (HAK) v sodelovanju s hrvaškim notranjim ministrstvom razvil posebno digitalno aplikacijo, namenjeno voznikom in potnikom, ki želijo v realnem času preveriti stanje na mejnih prehodih. Gre za orodje, ki prikazuje gnečo, hitrost pretoka vozil in morebitne zastoje, kar naj bi olajšalo načrtovanje potovanj, zlasti med vikendi in prazničnimi dnevi.
Njen cilj pa je preprečiti nenadne zastoje ter omogočiti voznikom, da izberejo najhitrejši in najmanj obremenjen prehod. Uporabniki lahko preko HAK-ovih storitev dostopajo tudi do posnetkov kamer in informacij o stanju na cestah. Aplikacija je povezana tudi z reševalnimi službami prek številke 112, tako da lahko voznik, če na primer naleti na nesrečo, pristojne službe kontaktira neposredno prek aplikacije.
Razkritje policije: Ali res ni hitrih pasov za potnike, ki so že v EES?
Ob aplikaciji javnost najbolj zanima novi elektronski sistem nadzora vstopa in izstopa. Države schengenskega območja, tudi Slovenija, so namreč za državljane tretjih držav na zunanjih mejah EU, mednarodnih letališčih in pristaniščih začele 12. oktobra uvajati elektronski sistem nadzora vstopa in izstopa. Sistem, ki naj bi v celoti zaživel do 10. aprila prihodnje leto, bo beležil osebne in biometrične podatke pri prehodu meje.
Cilj je jasen: hitrejši in učinkovitejši prehod meje skozi vse leto, ob tem pa tudi zmanjšanje zastojev, ki so v preteklosti obremenjevali cestne povezave med državami.
Čeprav se je pričakovalo, da bo postopek močno upočasnil promet, hrvaška policija trdi, da so s prerazporeditvijo dela skrajšali čas zadrževanja.
Na vseh mejnih prehodih so nad prometnimi pasovi postavljene oznake, ki usmerjajo potnike na pasove za EES registracijo, vendar posebni pasovi za ponovne prehode ne obstajajo, vsi potniki – tudi tisti, ki so v sistemu že vpisani – uporabljajo iste vstopne točko.
"Potniki morajo vedeti, da ne obstajajo posebni pasovi za tiste, ki so EES že opravili. Vsi potniki gredo skozi enak postopek, ne glede na to, ali gre za prvo registracijo ali ponovni vstop, čeprav so ponovna potovanja hitrejša, saj se biometrični podatki že nahajajo v sistemu," pravijo na hrvaški policiji.
Po navedbah policije je stanje na mejnih prehodih spremenljivo in je predvsem odvisno od trenutne gostote prometa. Dodatni postopki zaradi biometrije so čakalne dobe res nekoliko podaljšali, vendar naj bi bilo to podaljšanje minimalno.
"Uvedba EES sistema poteka brez težav. Potniki so bili pravočasno obveščeni o novih postopkih, zato je sodelovanje na zelo dobri ravni," sporočajo iz policije.
Zakaj je to pomembno tudi za slovenske potnike?
Slovenci so med najpogostejšimi potniki, ki prečkajo hrvaško mejo – bodisi tranzitno ali kot končni cilj. Z uvedbo EES-a je pomen sprotnih informacij še večji, saj se lahko čakalne dobe razlikujejo glede na obremenjenost posameznih prehodov.
Aplikacija je še posebej koristna voznikom iz BiH, Srbije in Slovenije, ki vsakodnevno prečkajo hrvaške mejne točke.
Pogled na stanje na prehodih omogoča pravočasno načrtovanje poti, izogibanje najbolj obremenjenim prehodom ter odločanje o uporabi alternativnih poti.
Z uvedbo EES takšno orodje postaja še pomembnejše, saj si potniki želijo vnaprej vedeti, kako dolgo bodo morali čakati in ali bo prehod potekal brez večjih zastojev.
Hrvaška z novo aplikacijo uvaja dodatno raven transparentnosti in praktične podpore potnikom. V kombinaciji z EES ta sistem predstavlja korak k popolni digitalizaciji mejnih postopkov in hitrejšemu pretoku potnikov skozi vse leto, piše Blic.
Vrednost projekta znaša 4,89 milijona evrov, od tega je 85 odstotkov, torej nekaj več kot 4,1 milijona evrov, financiranih iz sredstev evropskih skladov.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se