Legendarni clio, ki smo ga vzeli za svojega, bo nastajal v Turčiji
Renault clio je postal stalnica na naših cestah, ob zagonu proizvodnje električnega twinga pa bodo izdelavo v Novem mestu ustavili.
V Sloveniji smo imeli ob koncu lanskega leta približno 1.266.000 osebnih avtomobilov kar je skoraj dva odstotka več kot v 2023. Lani smo na novo registrirali 53.000 avtomobilov ali osem odstotkov več kot leto prej, od teh je bilo daleč največ klasičnih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem, skoraj 70 odstotkov, malo manj kot 30 odstotkov je bilo hibridov in vsega šest odstotkov povsem električnih avtomobilov. Tako se danes vozimo v povprečju z več kot 11 let starimi avtomobili.
Clio med najbolj prodajanimi pri nas
A to še ne pomeni, da na naših cestah ne vidimo kar nekaj modelov, ki so pisali zgodovino avtomobilizma po Evropi. Med njih vsekakor sodi clio, ki je bil v 2024 najbolje prodajan model pri nas z 2300 primerki, sledili so škoda octavia (1723), renault captur (1604) in peugeot 2008 (1235). V prvi deseterici pa najdemo še škodo kodiaq, dacio duster, škodo kamiq ter volkswagna T-Cross in tiguan.
V zadnjem času pa se priljubljenost clia počasi ohlaja in je ravno škoda octavia avtomobil, ki bi lahko s prestola vrgel to dolenjsko legendo.
Revoz kriv, da je clio »naš«
Tovarna Revoz, še pred tem pa IMV, je eden glavnih vzrokov, zakaj smo Slovenci kar nekaj Renaultovih modelov vzeli povsem za svoje in jih dobesedno posvojili. Najsi je bila to nekoč legendarna katrca, pa potem renault 5, je ta primat potem prevzel clio v vseh generacijah.
Tako je sredi letošnjega leta Revoz dosegel mejnik: pet milijonov proizvedenih avtomobilov od nastanka tega podjetja leta 1989.
Kot najbolj uspešen model v seriji njihovih izdelkov lahko uvrstimo renault clio druge generacije, takrat je tovarna tudi delovala z največjimi zmogljivostmi.
Zgodba se je začela 1990
Clio se je namreč odlično prodajal po celi Evropi, Novo mesto pa je postala pomembna točka na Renaultovem zemljevidu. Clio je tako star 35 let, njegova zgodba se je začela leta 1990 in je postal najbolje prodajan Renaultov avtomobil, ki je dvakrat postal tudi evropski avtomobil leta (1991 in 2006).
Avtomobil prodajajo tudi na japonskem pod imenom renault lutetia, v vsej zgodovini je dobil tudi štirivratno različico classic oziroma symbol ali thalia, ter tudi karavansko različico. V Latinski Ameriki ga prodajajo pa ga tudi pod imenom nissan platina.
Kot zanimivost naj omenimo, da ime clio izvira iz grške mitologije (to je ime ene od devetih muz).
Renaultom se težavam ni mogel izogniti
Renault je v zadnjih letih doživel kar nekaj slabih trenutkov in padec prodaje se je poznalo tudi pri poslovanju Revoza. Ukinjali so izmene, odpuščali delavce, z novim twingom z električnim pogonoma pa želijo spet tovarno postaviti na noge. A žal se bo moral zato posloviti clio, ta ne bo več »slovenski« ampak ga bodo izdelovali v tovarni v Bursi v Turčiji.
Pri Renaultu pa so optimistični, pred kratkim so potrdili, da so v tretjem letošnjem četrtletju zabeležili 11,4 milijarde evrov prihodkov, kar je 6,8 odstotka več kot v enakem lanskem obdobju.
Luč na koncu predora?
V tretjem četrtletju je skupina Renault prodala skupaj 529.486 vozil, kar je 9,8 odstotka več kot v tretjem četrtletju lani. V Evropi so prodali 10,9 odstotka osebnih vozil več, s čimer so presegli rast trga, ki je bila 7,5-odstotna.
Pri lahkih gospodarskih vozilih so rast zabeležili na četrtletni ravni, a so jih še vedno prodali za okoli sedem odstotkov manj kot v tretjem lanskem četrtletju. Zato so prepričani, da bodo ob koncu leta zabeležili dobiček iz poslovanja med eno in 1,5 milijarde evrov.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se