Danes uradni začetek volilne kampanje

##IMAGE-3443582##
Čeprav je volilna kampanja pred decembrskimi predčasnimi volitvami že v polnem teku, se je uradno začela danes. Trajala bo do 2. decembra opolnoči, ko bo nastopil volilni molk.
Za volilno kampanjo štejejo vse politične oglaševalske vsebine in druge oblike politične propagande, katerih namen je vplivati na odločanje volivk in volivcev. Za volilno kampanjo štejejo zlasti propaganda v medijih, elektronskih publikacijah in z uporabo telekomunikacijskih storitev, plakatiranje ter javni shodi. V kampanji so pri kandidatih vse bolj popularna socialna omrežja, ki pa imajo po mnenju strokovnjakov minimalen učinek oziroma stranke vanje vlagajo preveč upov.
Tokrat bolj skromne kampanje?
S kampanjo so povezani tudi stroški. Zadolženost nekaterih parlamentarnih strank zaradi preteklih referendumov in volitev napoveduje skromnejšo kampanjo pred predčasnimi državnozborskimi volitvami.
Vse stroške kampanje morajo organizatorji poravnati izključno s posebnega transakcijskega računa, ki so ga morali odpreti do 24. oktobra.
Volilne račune so odprle vse parlamentarne stranke (SD, SDS, SLS, LDS, DeSUS, Zares in SNS) ter novoustanovljene stranke Zorana Jankovića (Pozitivna Slovenija), Gregorja Viranta (Lista Virant) in Matjaža Hanžka (Stranka za trajnostni razvoj Slovenije).
Po do sedaj zbranih podatkih bo v kampanjo vstopilo tudi "župansko" Gibanje za Slovenijo ter zunajparlamentarne stranke NSi, SMS - Zeleni, Demokratična stranka dela, Stranka Humana Slovenija, Stranka enakih možnosti, Stranka slovenskega naroda, Naprej Slovenija, Avion, Stara pravda stranka prava, Neodvisna stranka Pomurja in Akacije. Volilni račun sta odprla tudi poslanca narodnih skupnosti Laszlo Göncz in Roberto Battelli.
Organizator mora vsa finančna sredstva, ki jih sam nameni ali dobi od drugih pravnih in fizičnih oseb, zbrati na tem računu, prav tako pa mora z njega poravnati vse stroške kampanje. Posebne transakcijske račune morajo sicer organizatorji zapreti najpozneje štiri mesece po dnevu glasovanja, v 15 dneh po zaprtju računa pa morajo predložiti poročilo državnemu zboru in računskemu sodišču.
Porabijo lahko največ 680.000 evrov
Višina sredstev, ki jih smejo organizatorji porabiti za volilno kampanjo, je omejena. Tako ne sme preseči 0,40 evra na posameznega volilnega upravičenca v volilnem okraju oziroma volilni enoti, v kateri je vložena lista kandidatov. Po podatkih ministrstva za notranje zadeve bo na letošnjih volitvah 1.711.345 volilnih upravičencev, kar pomeni, da bo lista, ki bo imela kandidate v vseh 88 volilnih okrajih, za financiranje kampanje lahko porabila dobrih 680.000 evrov.
Volilne kampanje ni dovoljeno financirati s sredstvi gospodarskih družb, ki so v več kot 25-odstotni državni lasti.
Organizatorji kampanje, katerih kandidati bodo izvoljeni v DZ, pa bodo upravičeni do delnega povračila stroškov kampanje, in sicer v višini 0,33 evra za dobljeni glas.
Posebna pravila veljajo tudi za volilno kampanjo v medijih. Ti so že morali objaviti pravila za spremljanje volilne kampanje, tisti v večinski javni lasti pa morajo v času kampanje zagotoviti enake pogoje za objavljanje volilnih propagandnih sporočil.
Pravila spletnih portalov dolenjskilist.si in lokalno.si so objavljena pod Splošnimi pogoji na obeh portalih, prav tako na posebni povezavi Volitve.
Ankete vse do molka
Pri objavah raziskav javnega mnenja morajo navesti izvajalca, metodologijo in naročnika raziskave.
Zaradi odločitve ustavnega sodišča pa lahko pred tokratnimi volitvami objavljajo javnomnenjske raziskave vse do začetka volilnega molka.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se