
V Kostanjevici na Krki razgrnjena grafika Bojana Kovačiča

##IMAGE-2211400##
V likovnem salonu Galerije Božidar Jakac v Kostanjevici na Krki bodo drevi ob 19. uri odprli razstavo Bojana Kovačiča - Grafika 1998-2008. Njegovo delo v smislu tehničnih postopkov ostaja v okviru modernistične tradicije avtorske, osebno izpovedne grafike, je zapisal umetnostni zgodovinar Andrej Smrekar, ki bo tudi predstavil avtorja.
Smrekar v spremni besedi kataloga k razstavi piše, da so omenjeni postopki postali del avtorjevega izraznega registra, Kovačičev grafični list pa je v zadnjih nekaj letih povsem spremenil videz. V široki paspartu plemenitega papirja od roba do roba vtisnjena plošča, vgreznjena v mehko belino plemenite celulozne pene, je doslej dajala odtisu ozadje in hkrati avreolo. Po njegovi oceni takšen obstret grafično podobo dviga iz resničnega sveta v nekaj posvečenega, da je videti kot v poldragi kamen vrezana in v dragoceno kovino vgrajena kameja.
Estetski izraz prejšnje Kovačičeve grafike je bil zgrajen v kontrastu med prepletom gostih in kratkih potez, ki so skupaj s ploskovno tehniko oblikovanja v črnini in belini papirja ustvarjale neskončne tonske razpone. Včasih jih je grafik podložil z rahlo žvepleno rumeno barvo, še večkrat je s krepko rdečo ustvaril kompozicijsko nasprotje.
Kovačičevi odtisi, nadaljuje Smrekar, so vedno natančni, jasni, beline bleščeče in čvrste. Tehnična discipliniranost, prečiščenost in vzdržnost skupaj z obilnim belim obodom dajeta grafični podobi poseben pomen. V zadnjem obdobju so Kovačičevi listi povsem spremenili značaj, kar prikazuje kostanjeviška razstava.
Razmerja so se spremenila. Grafični listi so se iz kvadrata običajno podaljšali v slok pravokotnik, potiskan od roba do roba. Da je to dosegel, je Kovačič tiskal na papir nekoliko manjšega formata od velikosti plošče. Na plošči si je označil robove, odtise pa je ločil z natančno oznako oziroma s podpisom.
Pri novejših Kovačičevih delih je papir grobo obrezan, grafike pa so položene v okvirje z rahlo večjo odprtino, kot jo zahteva list. Tako ob pogledu od blizu rahlo neenakomerna obreza poudarja avtorjev osebni dotik in ročno izdelavo, ki z običajne razdalje ni opazna. Podlaga lista in list se tonsko ujemata, naravna barva lesa okvirjev pa poenoti učinek celote, ugotavlja Smrekar.
Iz globine umetnikove duše se dvigajo izkustveno nabrana, potlačena in pozabljena doživetja sveta, občutljiva na vsak novi dražljaj, ki požene temno valovanje globin k izlivu na grafično ploščo. Ko se svet izgublja v senčnih plimovanjih samopašnosti, pohlepa, neumnosti in neobčutljivosti, mu umetnikov jaz kljubuje in oporeka, mu obrača zrcalo in ga hoče prevrednotiti, je med drugim zapisal Smrekar.
Kovačič (1949) je diplomiral na milanski umetnostni akademiji in nato na ljubljanski ALU pri prof. Bogdanu Borčiću in prof. Marjanu Pogačniku končal še grafično specialko. Pomembno je tudi njegovo pedagoško delo. Njegova kostanjeviška razstava bo odprta do 20. aprila.
Preberite tudi
Najbolj brano
Trenutno
8 °C
Oblačno
nedelja, 16. 3
Deževno
ponedeljek, 17. 3
Deževno
torek, 18. 3
Jasno
7-dnevni obeti