Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Teža tiskanih reklam: 32 kg na leto za enega prejemnika


Mojca Zemljarič
22. 1. 2020, 22.23
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Društvo Ekologi brez meja je v lanskem letu izvedlo raziskavo o nenaslovljenih poštnih pošiljkah. Gre za oglasne letake, brošure in revije, ki jih po večini razpošiljajo trgovci. Pri ljudeh so oglasne poštne pošiljke zelo različno sprejete. Eni jih sploh ne želijo in imajo na poštnem nabiralniku nameščeno nalepko, drugi jih sicer sprejemajo, a jih samo bežno pogledajo, tretji jih skrbno preštudirajo in sledijo akcijam ter popustom, ki jih trgovci oglašujejo.

1579537470_cg_reklame_1.jpg
Arhiv Štajerskega Tednika

Ekologi brez meja so na podlagi empirične analize ugotovili, da povprečno slovensko gospodinjstvo prejme na mesec 2,6 kilograma nenaslovljene oglasne pošte (reklam), kar pomeni 32 kilogramov na leto. Četrtina slovenskih gospodinjstev ima na nabiralnikih nameščeno nalepko, ki poštarju daje vedeti, da tovrstnih pošiljk ne odlaga. Preostalih 75 odstotkov gospodinjstev na letni ravni skupno prejme okoli 19.600 ton nenaslovljene oglasne pošte. V društvu so navedli, da gre za količino, ki je primerljiva s polovico zbranih kosovnih odpadkov v državi.

Največ oglasne pošte ob ponedeljkih

V raziskavi so ugotovili, da gospodinjstva največ nenaslovljene oglasne pošte prejmejo v začetku tedna, ob ponedeljkih, in sicer kar sedem kosov, pošiljka ponedeljkovih reklam pa tehta blizu četrt kilograma. Najmanj oglasne pošte v nabiralnike potrošnikov priroma ob petkih, samo en ali dva kosa, skupna teža je manj kot sto gramov. Zanimivo je tudi, da največ oglasne pošte prispe v začetku meseca, od prvega do petega, najmanj pa konec meseca.

Ekologi brez meja so raziskavo izvajali v treh različnih krajih. Med nenaslovljenimi poštnimi pošiljkami so zabeležili 86 različnih oglaševalcev. »Najbolj izstopajo oglasi trgovskih verig, prodaja na drobno, predvsem z živili. Med vsemi oglasnimi sporočili je bilo teh 66 odstotkov. Četrtino nenaslovljenih oglasnih poštnih pošiljk so potrošnikom posredovali trgovci s pohištvom, med najpogostejšimi oglaševalci po pošti so še prodajalci električne in elektronske opreme, drogerije in prodajalci tekstila,« so pojasnili v društvu.

Reklame večinoma na nerecikliranem papirju

Preberite več v Štajerskem Tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.