Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Gradnja novomeškega obroča v dveh ali treh letih


dolenjski-list
Boris Blaić
4. 2. 2011, 12.30
Posodobljeno
06. 03. 2011 · 13:17
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

obvoznica.jpg
Bodoči obroč okoli Novega mesta.
jerala.jpg
Izidor Jerala z oddelka za prostor meni, da bi lahko novomeški obroč začeli graditi v dveh ali treh letih. (Foto: B. B.)

Ministrstvo za okolje in prostor je vodstvu mestne občine Novo mesto prejšnji teden predstavilo osnutek državnega prostorskega načrta prvega dela južnega kraka tretje razvojne osi med Novim mestom in razcepom Maline na belokranjski strani Gorjancev. Načrt med drugim predvideva gradnjo vzhodne in zahodne novomeške obvoznice ter 2,3 km dolg predor pod Gorjanci.

Kot je na današnji novinarski konferenci povedal novomeški župan Alojzij Muhič, gre za izredno pomemben projekt, ki bo rešil marsikatero novomeško prometno zagato. Projekt za zdaj predvideva gradnjo štiripasovne ceste po vzhodni strani Novega mesta in dvopasovno cesto na zahodu, a kot je povedal župan, se že zdaj kaže možnost, da bi štiripasovnico gradili tudi na zahodni strani.

Javna predstavitev prvega dela južnega kraka tretje razvojne osi bo organizirana po zimskih počitnicah. Kot je povedal v.d. direktorja novomeške občinske uprave Borut Novak, imamo Dolenjci in Belokranjci pravzaprav srečo, da je na Koroškem prišlo do zapletov pri umeščanju severnega kraka osi, zaradi česar se obeta, da bomo do ceste prvi prišli mi.

A brez zapletov, kot kaže, ne bo šlo niti v Novem mestu, saj se je v Smolenji vasi že pojavila civilna iniciativa, ki nasprotuje gradnji vzhodne obvoznice, češ da bi bila ta le del evropskega prometnega koridorja, od katerega Novomeščani ne bi imeli veliko. Nasprotniki vzhodne obvoznice tako menijo, da Novo mesto ne potrebuje obroča, ampak le zahodno obvoznico.

Na občini nasprotno menijo, da je obroč okoli mesta ključnega pomena, saj bi rešil pretok skozi mesto v smereh sever-jug in vzhod-zahod, povečal logistične zmožnosti gospodarstva in rešil prometne zagate, ki zdaj nastajajo v konicah. Poudarjajo tudi, da se vzhodna obvoznica po zadnjem predlogu v celoti izogne Smolenji vasi, saj je iz načrtov izpadel nov avtocestni priključek Lešnica, zaradi česar se je obvoznica premaknila bliže mestu.

Predlog tako na vzhodu predvideva gradnjo štiripasovne hitre ceste od avtocestnega izvoza Novo mesto–vzhod do priključka Maline v dolžini skoraj 18 km. Najzahtevnejši objekt na tej trasi bi bil 2,3 km dolg predor pod Gorjanci, v Mačkovcu pa bi zgradili tudi nov most čez Krko. Predvideni izvennivojski priključki na vzhodu: Novo mesto-vzhod (AC), Mačkovec, Cikava, Revoz, Poganci, Gorjanci in Maline.

Na zahodu bi po zdajšnjem predlogu gradili povezovalno obvozno cesto (90 km/h) v dolžini dobrih 10 km. Predvidena je dvopasovnica z možnostjo razširitve, med zahtevnejšimi objekti pa tu izstopa most čez Krko pri Brodu in viadukt ob trasi daljnovoda pri Adrii in Podbrezniku. Predvideni priključki na zahodu: Ljubljanska cesta, Brezje, Kamence, Podbreznik, Brod in Regrške košenice.

Kot je povedal Izidor Jerala iz oddelka za prostor na mestni občini, bi državni prostorski načrt po najbolj optimističnem scenariju lahko sprejeli do konca tega leta, sledil bi odkup zemljišč, ki so večinoma v zasebni lasti, izdelava projektne dokumentacije in oblikovanje investicijskega programa, pri čemer bo država najbrž skušala dobiti tudi pomoč iz Bruslja.

V najboljšem primeru bi tako lahko začeli graditi čez dve ali tri leta, vrednost celotnega projekta Novo mesto-Maline pa po informacijah Jerale znaša okoli 600 milijonov evrov, od tega bi za obroč okoli Novega mesta morali odšteti okoli 200 milijonov.

Jerala še napoveduje, da bo država najprej začela z gradnjo novomeške obvoznice, šele nato pa se bo lotila predora pod Gorjanci.

Več v prilogi.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.