Svetovni prvak v reliju: Najboljši tudi s tremi dirkami 'fore'
Francoski dirkač Toyote je s tretjim mestom na reliju po Saudski Arabiji, zadnjem v letošnji sezoni, osvojil deveti naslov svetovnega prvaka.
S tem se je na vrhu lestvice po številu naslovov izenačil z rojakom Sebastienom Loebom, ki je bil devetkratni zaporedni prvak med leti 2004 in 2012. Loebu je to uspelo šestkrat zapored med leti 2013 in 2018 ter nato še v letih 2020 in 2021. Nato se je odločil, da bo s svojimi nastopi v konkurenci svetovnega prvenstva malce izpregel, a ob le šestih in osmih startih tudi naslednji dve leti ni končal brez zmage.
Lani je nato izpustil le tri dirke z željo, da se spet vmeša v boj za naslov, a so ga napake na treh zaporednih relijih potisnile na končno četrto mesto. Letos je ob treh izpuščenih dirkah na Švedskem, v Keniji in Estoniji nanizal šest zmag, dve drugi in dve tretji mesti, le na reliju v osrednji Evropi (Avstrija, Češka in Nemčija) je zaradi napake ostal v ozadju.
Nočna mora za Evansa
Enainštiridesetletni Francoz je na zadnjo dirko prišel s tremi točkami zaostanka, a že v četrtek za točko prevzel prvo mesto v skupni razvrstitvi pred moštvenim kolegom, Britancem Elfynom Evansom, medtem ko je Finec Kalle Rovanperä po dveh predrtih pnevmatikah dokončno ostal brez možnosti za tretji naslov svetovnega prvaka po letih 2022 in 2023.
Ogier si je še pred zadnjo hitrostno preizkušnjo relija pred Evansom privozil pet točk naskoka v svetovnem prvenstvu in več kot dve minuti in pol prednosti na reliju. Ob koncu je reli, ki ga je sicer dobil lanski prvak, Belgijec Thierry Neuville, končal na tretjem, Britanec pa na šestem mestu dve minuti in 20 sekund za Francozom. To je pomenilo, da je v skupnem seštevku Evansa prehitel za štiri točke. Zanj je tako postal že nočna mora, saj je Britanca, ki še vedno lovi svoj prvi naslov prvaka, kot drugega pustil za seboj že ob svojih prejšnjih naslovih v letih 2020 in 2021, takrat s prednostjo osmih in 23. točk.
Velik prvak le z velikim tekmecem
"Kakšna sezona. In iskreno, kakšen boj z Elfynom (Evansom). Velik prvak obstaja samo takrat, ko ima velikega tekmeca. Letos sta bila s sovoznikom zelo močna, potiskala sta nas do skrajnih meja vse do zadnje hitrostne preizkušnje sezone. Vsekakor čestitke njima, kot tudi celotni ekipi Toyote. Bila je res uspešna sezona. Ponosen in zelo vesel sem, da sem del te družine," je po naslovu dejal Ogier.
Prvak s Citroënom, Fordom in Toyoto
Francoz je z relijem sicer začel relativno pozno, šele pri 23 letih, a ni trajalo dolgo, da je pustil svoj pečat. Že dve leti pozneje je s Citroënom leta 2008 osvojil naslov mladinskega svetovnega prvaka in debitiral v članskem SP. Na reliju Acropolis v Grčiji se je že leto pozneje prvič povzpel na zmagovalni oder in se leta 2010 z zmagama na Portugalskem in Japonskem prebil v prvo ekipo Citroëna.
Naslove je nato leta 2013 začel osvajati s Volkswagnovim polom. Ko pa se je Volkswagen konec leta 2016 nenadoma umaknil iz WRC, se je Ogier pridružil neodvisni ekipi M-Sport Ford in si z njo takoj zagotovil peti zaporedni naslov. Ta podvig je ponovil leta 2018.
Vrnitev k Citroënu leta 2019 se je izkazala za frustrirajočo, naslov je izgubil prvič po šestih letih, ko je prvak postal Estonec Ott Tänak. Z nenadnim umikom Citroëna se je Ogier za leto 2020 preselil k Toyoti in v razburljivem finalu v Monzi premagal novega moštvenega kolega Elfyna Evansa. Po novem naslovu leta 2021 je zaostal le za Loebovim rekordom vseh časov, s katerim se je zdaj kot honorarni dirkač ekipe Toyota Gazoo Racing izenačil. Ob tem z devetimi zmagami drži tudi rekord za največ zmag na reliju Monte Carlo, s sedmimi zmagami pa je najboljši tudi na relijih po Portugalski in Mehiki.
E-novice · Šport
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se