© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Revoz uspešen prav zaradi krize


dolenjski-list
STA
4. 9. 2009, 09.00
Posodobljeno
12. 10. 2009 · 09:44
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

bratoz_arhiv_11.jpg
Aleš Bratož (skrajno desno; foto: arhiv, B. B.)

Kljub finančni in gospodarski krizi, ali pa prav zaradi nje, v Revozu po besedah njegovega predsednika uprave Aleša Bratoža proizvedejo več vozil, kot bi jih, če krize ne bi bilo. K temu so dobršen delež prispevale spodbude zahodnoevropskih držav za nakup avtomobilov iz segmenta Revozove proizvodnje.

Kot je Bratož poudaril v pogovoru za današnjo izdajo tednika Mladina, pa je težko odgovoriti, kaj bo prineslo prihodnje leto, ko teh spodbud ne bo več. "Zdaj imamo veliko naročil. Prišlo pa bo do padca povpraševanja, vendar se bo povpraševanje ustalilo na neki normalni prodaji, za nas morda nižji, kot je zdaj," je ocenil.

Za prihodnje leto tako Revoz predvideva manjšo prodajo, ki bo po Bratoževih besedah bolj posledica življenjskega cikla Revozovega proizvoda. Twingo bo denimo prihodnje leto že v četrtem letu življenja in že po ekonomskih zakonitostih prihaja do zmanjšanja prodaje takšnega vozila.

Glede teženj nekaterih držav, ki želijo s protekcionističnimi ukrepi zavarovati svojo industrijo, je Bratož dejal, da ni šlo za resne namene, "saj je avtomobilski biznis že zdavnaj prestopil nacionalne meje". Po svoje pa je po njegovih besedah treba razumeti, da države, kjer so veliko vlagali v svojo avtomobilsko industrijo, tudi prek različnih oblik državne pomoči, poskušajo to ohraniti.

Na Balkanu premajhna kupna moč

Revoz kot največji slovenski izvoznik kar 50 odstotkov izvozi na francoski trg, ostalo pa v druge države zahodne Evrope. Na vzhodnih trgih in na Balkanu ni prisoten. Razlog je po Bratoževih pojasnilih v nerentabilnosti takšnega projekta, saj Revoz ne more na noben trg s prodajo in cenami, ki bi bile zanj nerentabilne.

"Na balkanskem trgu smo z manjšimi količinami naših vozil, vendar so trgi za zdaj s premajhno kupno močjo za naše proizvode in tudi povpraševanje ni ravno veliko. Rusi pa imajo velike carinske dajatve na uvoz avtomobilov in tudi drugi stroški, predvsem prevoza, so visoki," je dejal prvi mož Revoza.

Novo vozilo in nova delovna mesta

Sicer pa je od razmer na trgu in od izhoda iz sedanje krize odvisno, ali bo Renault obdržal večino proizvodnje v Evropi, pravi Bratož. "Obstaja upanje, da bodo po krizi prejšnji hitro rastoči trgi z avtomobili spet oživeli. V tem primeru je zelo pomembno, da je podjetje prisotno na lokalnem trgu tudi s proizvodnjo avtomobilov."

Bratož sodi, da bo avtomobilska proizvodnja tudi dolgoročno ostala v Evropi, vendar ne za nizkocenovne avtomobile, ker so proizvodni stroški za njih v zahodni Evropi previsoki. "Takšne modele bodo pač proizvajali v državah, kjer bodo ti stroški nizki," je ocenil.

Kot je še povedal Bratož, bo s traku v Revozu prihodnje leto poleg clia in twinga prišel še tretji avtomobil. Gre za noviteto, za Renaultovo skupino zelo pomembno, in s tem avtomobilom bo Revoz pokril tržno nišo. "To bo tretje vozilo v Revozovem programu in ne izvedenka twinga. "Za nas prinaša novi avto še več delovnih mest in novo tehnologijo," je pojasnil prvi mož novomeške družbe.

revoz_arhiv_bb.jpg
Arhiv Dolenjskega lista
Foto: arhiv, B. B.

© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.