
Reklame kot zgodba o nekdanjih časih
Prodaja oglasnega prostora je bila vedno eden temeljnih oziroma najpomembnejših virov prihodkov našega časopisa, in sicer ob drugih virih financiranja, kot so bili sredstva ustanoviteljev, naročnine, prodaja časopisnih izvodov v kolportaži ... Oblike oglaševanja so se skozi zgodovino spreminjale, nekatere, kot so klasični oglasi različnih velikosti, pa so se ohranile vse do danes.

V tokratnem zgodovinskem pregledu vsebin Novega tednika ob 75-letnici našega časopisa (jubilej smo z rojstnodnevno torto zaznamovali minuli torek, 2. junija) smo se posvetili oglaševanju. Pregledali smo, kakšno je bilo v zgodnjih in poznih šestdesetih letih ter poznih sedemdesetih letih prejšnjega stoletja. Izbrali smo časopise, ki so izšli v teh dneh junija v omenjenih letih.
Že bežno prelistavanje arhivskih digitalnih izvodov pokaže, da je bila razlika v količini in obliki oglasov očitna, zlasti med načinom oglaševanja v Celjskem tedniku in kasnejšem Novem tedniku.
Eno osrednjih spoznanj, ki ga lahko dobimo ob tem pregledu, je, da mnogih podjetij, ki so bila pomembni oglaševalci, danes ni več ali delujejo pod drugimi imeni in v drugačnih poslovnih oblikah, so zamenjala lastnike, postala tarča prevzema, bila pripojena k prevzemnim podjetjem ... Če jih naštejemo le nekaj: Kovinotehna, Lik Savinja, TTG …).
Preberite več v Novem tedniku
Preberite tudi
Najbolj brano
Trenutno
7 °C
Oblačno
sreda, 12. 3
Deževno
četrtek, 13. 3
Deževno
petek, 14. 3
Deževno
7-dnevni obeti