Podravje: Lukić: garancija za uspeh je trdo in garaško delo
»Ekonomsko krizo smo leta 2009 pričakali v odlični kondiciji in trdim, da nas je samo še okrepila. Niti evra si nam ni bilo treba izposoditi. Nismo odpuščali, temveč dodatno zaposlovali. Pomembno je, da v času krize točno veš, s koliko sredstvi razpolagaš, kako dolgo in koliko boš lahko trošil,« pravi lastnik in ustanovitelj podjetja Lumar Milan Lukić.

Lumar sodi v družbo treh največjih, najprepoznavnejših in najkakovostnejših slovenskih proizvajalcev montažnih hiš. Milan Lukić je podjetje ustanovil pred 25 leti. Danes so poleg slovenskega prisotni še na trgih Italije, Nemčije in Francije. »V tujino nismo šli za to, da bi se tam pojavili in bili prisotni. Šli smo, da bi nekaj zaslužili. In cilj smo dosegli. Smo edini slovenski proizvajalec montažnih hiš, ki je uspel prepričati nemške kupce in vlagatelje. Nemci so v naš produkt pred leti investirali 5,5 milijona takratnih nemških mark. A uspeh ni prišel čez noč, zahteval je veliko trdega dela in garanja. V realnem sektorju na srečo kaj dosti ne velja računati. Garancija za uspeh je trdo in garaško delo. Brez tega ne gre. Podjetja pa tudi ne moreš dobro voditi, ne da bi do potankosti poznal njegov produkt. Na moji poslovni poti je bila srečna okoliščina ta, da sem vzgojil sina, ki sem mu lahko predal vodenje podjetja. Primopredaja je trajala tri leta, saj sin vodenja podjetja sprva ni želel prevzeti. Primopredajo smo nato izvajali postopoma, sam sem se zaradi tega tudi kasneje upokojil, kot bi se lahko. Predaja podjetja iz ene v drugo generacijo je lahko tudi kritična. Nekatere sinove odločitve so bile skozi moje oči včasih problematične. Vendar nobena odločitev, tudi če je bila kdaj napačna, podjetju ni povzročila škode. Marsikaj sva odločala in tehtala skupaj. Danes lahko za sina rečem, da je manager uspešnega formata,« je udeležencem srečanja o svoji poslovni poti ter izkušnjah razlagal priznani slovenski gospodarstvenik, čigar podjetje se upravičeno ponaša z vrsto certifikatov, priznanj in odličij. Med drugim so prejemnik zlate gazele, na katero so v družbi zelo ponosni. Leta 2016 so postali tudi naj zaposlovalec Podravja.
Delavec ni strošek, temveč naložba
V podjetju Lumar veliko stavijo na svoje zaposlene. »Naši delavci imajo za 40 odstotkov višje plače, kot jih imajo zaposleni pri konkurenci. Dobro plačan delavec nam prinaša 100-odstotno višjo produktivnost. Na plačo zaposlenega ne smeš gledati kot na strošek, temveč kot odličen vložek v izjemno motiviranega delavca. Pri nas na koncu leta vsak sodelavec prejme finančno nagrado, ki ni za vse enaka. Dobijo jo pa vsi. Najboljše, kar lahko narediš v poslu, je, da ceniš delo in spodobnosti svojih zaposlenih.«
Dobiček za krepitev podjetja
Ker je Lumar v družinski lasti, bi si družina dobiček, ki ga podjetje ustvari, lahko izplačevala. Pa si ga ne. Lumarjev »oče«, Milan Lukić, je prepričan, da je treba denar vlagati v nadaljnji razvoj in stabilnost poslovanja. »Če ima podjetje na računu denar, mu to omogoča stabilnost. Pomeni poslovno odličnost najvišje stopnje, bonitete, zaupanje, ugled … V naše produkte lahko vgrajujemo odlične materiale. Zaradi poslovne odličnosti jih lahko kupujemo po ugodnejših cenah in smo na trgu konkurenčni, s tem da ponujamo vrhunsko kakovost. Konkurenčnost nam zagotavljajo tudi naši sodelavci. Napak v proizvodnji je izjemno malo, reklamacij in s tem povezanih stroškov skorajda nimamo. Konkurenčni pa smo tudi zato, ker pozorno spremljamo stroške na vseh nivojih. Vseskozi je treba slediti razvoju. Naše prve hiše so bile po desetih letih že zastarele. Napredku je treba slediti. In to na vsakem koraku.«
Za Slovenijo pa pravi, da ima v lesno-predelovalni industriji velik potencial – če ga bo le znala dovolj izkoristiti.
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se