Zbirateljstvo: Marjan Eberl in njegovi starodobniki
V refektoriju ptujskega dominikanskega samostana so pripravili še zadnje iz niza treh srečanj z zbiralci in poznavalci umetnosti, naravoslovja in tehnike. Gostili so Marjana Eberla iz Lešja v občini Majšperk, ki svoj prosti čas posveča zbiranju in restavriranju enoslednih motornih vozil.

Čeprav je Eberl po poklicu trgovec, si je vedno želel postati mehanik. Obvezno srednješolsko prakso je opravil pri podjetju Agis Tozd servis, se nato zaposlil v Agisu, pred nekaj leti pa z ženo ustanovil podjetje RDPOT, ki se ukvarja s prodajo rezervnih delov in opreme za motorna vozila. Kot mladenič si je sposojal očetovega »tribrzinca« (ki pa je bil »prepočasen, iz njega se tudi ni dalo nič narediti«), kasneje si je kupil svoje prvo kolo z motorjem.
Na zbirateljsko pot je stopil leta 1999, ko je temeljito obnovil svoj prvi motor (letnik 1968), pri tem pa se povezal z izkušenim avtomehanikom in zbirateljem starodobnih vozil Slavkom Pislakom. »Ko sem sestavil prvi motor, sem mislil, da sem končal. Potem sem si zaželel še moped; po vasi sem jih pobiral po kolarnicah, ogromno so mi jih podarili sodelavci …,« se je začetkov zbiranja spomnil Eberl. Zdaj letno obnovi do tri motorje, večino dela opravi sam in v svoji delavnici.
V njegovi zbirki je 58 restavriranih in voznih vozil (veliko jih je tudi vpisanih v register starodobnih vozil), od tega je kar 42 primerkov kultne jugoslovanske znamke Tomos. Poleg enoslednih vozil sta si mesto v zbirki priborila tudi avtomobila BMW Isetta 300 (letnik 1959) in Zastava 126P (1978). Eberlova zbirka tako prikazuje razvoj enoslednih vozil vse od leta 1935 do začetka devetdesetih let prejšnjega stoletja, obiskovalci si jo lahko v razstavnem prostoru nad avtomehanično delavnico ogledajo po predhodnem dogovoru.
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se