Nove podražitve goriv
Cene goriv od liberalizacije trga rastejo povsod, ne le v Sloveniji. Če se te dni odpravljate na hrvaško obalo, vsekakor ne pozabite napolniti rezervoarja z gorivom še na tej strani meje. Po podatkih, ki jih beleži Avto-moto zveza Slovenije, boste namreč na hrvaških bencinskih servisih za liter neosvinčenega motornega bencina 95 plačali tudi za 12 odstotkov več.

Razlika je pri dizlu manj opazna, a kljub temu občutna. Ker tako v Sloveniji kot na Hrvaškem vlada ne regulira več cen goriv, gre samo za najboljše približke cen, a v povprečju boste za to, da napolnite 50-litrski rezervoar, pri južnih sosedih odšteli devet evrov (neosvinčeni 95) oziroma štiri evre (dizel) več. Cene pogonskih goriv naraščajo in Slovenija in Hrvaška pri tem nista izjemi.
Ponudba in povpraševanje
Liberalizacija cen goriv, za katero se je aktualna slovenska vlada odločila septembra lani, ponudnikom omogoča, da prosto določajo cene pogonskih goriv. Če so prvi tedni liberalizacije prinesli celo rahlo pocenitev litra goriva, pa odtlej beležimo rast cen, kar pripelje do ugotovitve, da ceno bolj kot vodstva energetskih podjetij določa globalni trg nafte. Ta je v začetku globalne pandemije marca in aprila lani izkusil enega največjih šokov, ko se je tako rekoč čez noč globalno povpraševanje za nafto in naftnimi derivati sesulo, temu pa so sledile tudi cene. Še preden se je proizvodnja lahko prilagodila novi realnosti, so se naftna podjetja prvič znašla v situaciji, ko je za kratek čas cena njihovega proizvoda padla celo pod ničlo, saj na trgu preprosto ni bilo dovolj kupcev. Po uvodnem šoku so se države izvoznice nafte dogovorile, da se prilagodijo razmeram in bistveno zmanjšajo proizvodnjo.
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se