Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Mirnska Dana lani uspešnejša kot predlani

Dana lani ustvarila 236.000 evrov čistega dobička


dolenjski-list
STA
21. 3. 2009, 12.00
Posodobljeno
13. 04. 2009 · 20:52
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

hren.jpg
Marko Hren, direktor Dane

##IMAGE-3305657##

V družbi Dana so po nerevidiranih podatkih lani ustvarili dobrih 13 milijonov evrov čistih prihodkov, kar je dobre tri odstotke več kot predlani. Čisti prihodki domače prodaje so lani znašali dobrih 11 milijonov evrov in so v primerjavi z letom 2007 večji za devet odstotkov, je na današnji novinarski konferenci na Mirni povedal direktor Marko Hren.

Po njegovih besedah je čisti dobiček družbe v letu 2008 znašal 236.000 evrov, od predlanskega je večji za dobrih 14 odstotkov, hitra rast, ki so jo v družbi beležili v zadnjih petih letih, pa se je lani umirila.

V letu 2008 v Dani prodali skupaj slabih 40 milijonov litrov pijač, kar je za dobre štiri odstotke manj kot predlani. Za dober odstotek so presegli prodane količine vode v litrih, medtem ko je pri ostalih izdelkih opazno upadanje potrošnje, je dejal Hren.

Čisti prihodki od prodaje na domačem trgu so lani zrasli za devet odstotkov, količinska prodaja na domačem trgu pa je bila z dobrimi 35 milijoni litrov pijač v primerjavi z letom 2007 lani večja za skoraj dva odstotka.

Delež izvoza je lani predstavljal dobrih 15 odstotkov, skoraj pet odstotkov manj kot predlani, kar je bila po Hrenu posledica odpovedi sodelovanja največjega kupca na nemškem tržišču, do konca leta pa družbi izpada ni uspelo nadoknaditi.

Dana je lani na trg poslala novo vodo z različnimi okusi, Biodan sokove, otroške pijače Biba in mineralno vodo polnjeno v 0,33 litrske plastenke. V septembru so pričeli prodajati pijače nove priznane blagovne znamke Sinalco, s katerimi so lani stopili tudi na italijanski trg, v kratkem pa nameravajo z njimi prodreti na avstrijsko in madžarsko tržišče pijač.

Hren se je dotaknil tudi načrtov, za katere je povedal, da so jih morali prilagoditi razmeram v svetu, na domačem trgu pa bodo stavili predvsem na lastne blagovne znamke. Letos načrtujejo pet-odstotno rast prihodkov in prodajo 40 milijonov litrov pijač, cilje pa nameravajo doseči s pospešenim oglaševanjem in novimi izdelki.

Ker Dano čakata nepredvidljivo okolje in trg, bodo tudi letos poseben poudarek namenili nadzoru stroškov, k hitrejšemu upravljanju s spremembami v podjetju in prilagajanju trgu pa bodo pripomogli z izobraževanje zaposlenih, je pojasnil.

Konec leta 2008 je bilo v Dani zaposlenih 121 delavcev, od teh slaba polovica žensk, povprečna starost zaposlenih pa je znašala 45 let. Število zaposlenih se je lani zmanjšalo za dobre tri odstotke, največje potrebe so imeli po zaposlovanju upravljavcev strojev za nove linije, razlog za zmanjšanje števila zaposlenih pa je naravni odliv, je še povedal Hren.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.