Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 2 min.

5 pravil pametnega nakupovanja


Ajda Janovsky
9. 5. 2014, 17.45
Posodobljeno
09. 08. 2017 · 09:54
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Ne glede na to, ali kupujete v dragih ali poceni trgovinah, ne pozabite na svoje pravice.

uvodna
Thinkstock
Dobro je poznati svoje pravice.

Pravila vračil poškodovanega blaga pri nas določa zakon, vračanje izdelkov brez napake pa je odvisno od dobre volje trgovcev.

 

1. pravilo: (S)poznajte svoje pravice
Za to, da ne bi kupovali mačka v žaklju, v Sloveniji skrbi Zakon o varstvu potrošnikov, ki med drugim pravi, da lahko kupljeno blago vrnete prodajalcu, če ugotovite, da ima stvarno napako. V tem primeru lahko v trgovini zahtevate:


- da odpravijo napako (če je na jopici, v katero ste se zaljubili, luknja, na blagajni zahtevajte, naj vam jo brezplačno zašijejo),
- da vam vrnejo del zneska v skladu z napako (če je desnemu čevlju para, v katerega ste se zagledali, odpadla pentlja, lahko od prodajalke na blagajni zahtevate popust),
- da vam zamenjajo stvar z enako, a brezhibno rečjo,
- da vam vrnejo plačani znesek.


Vi sami se lahko odločite, katero od pravic boste izkoristili. Pozor: če se odločite za četrto možnost (vračilo denarja), vam mora prodajalec vrniti denar – ne v obliki dobropisa ali bonov, pač pa v gotovini!

2. pravilo: Vaša magična številka je 2
Magična številka pametnega nakupovanja je številka 2: prodajalca morate namreč o napaki obvestiti v roku 2 mesecev od trenutka, ko napako odkrijete, odkriti pa jo morate, preden pretečeta 2 leti od nakupa. Prav toliko časa (2 leti) je torej pametno shranjevati račune, ki ste jih pridelali na svojih nakupovalnih izletih – brez računa namreč ne boste mogli vrniti izdelka.



3. pravilo: Pametni pišejo
»Potrošnikom svetujemo, da zahtevek posredujejo prodajalcu tako, da bodo imeli ustrezno dokazilo, kdaj ga je dobil (na primer priporočena poštna pošiljka s povratnico, prodajalčev žig na kopiji zahteve, ki ste jo izročili osebno). V obvestilu o napaki je treba napako natančno opisati in prodajalcu omogočiti, da izdelek pregleda,« so nas o ravnanju po odkritju napake poučili na Zvezi potrošnikov Slovenije.


4. pravilo: Muhavost se (včasih) obnese
Se vam je že zgodilo, da ste vsi veseli prihiteli domov s čudovito novo obleko, nato pa pred domačim ogledalom ugotovili, da v njej niste videti kot Gisele Bündchen (kot so vam zatrjevali prodajalka/prijateljica/fant), pač pa kot Žogica Nogica (kot se je vam že ves čas zdelo)? Čeprav Zakon o varstvu potrošnikov, če z blagom ni nič narobe, ne zahteva, naj prodajalec sprejme nazaj nakupljene reči, so nekatere trgovske verige kupcu izdelek kljub temu pripravljene zamenjati ali pa mu zanj ponuditi bone oziroma dobropis. Redki prodajalci so v takšnih primerih kupcem pripravljeni celo vrniti kupnino. »Običajno je rok, v katerem je treba podati prošnjo za zamenjavo ali izstavitev dobropisa, 8 dni,« so nam o vračanju blaga brez napake sporočili z ZPS.

5. pravilo: Posvetujte se s poznavalci


Kadar ste v zadregi glede vračila blaga v trgovino, si lahko pomagate z nasveti poznavalcev. Koristne podatke boste našli na spletnih straneh Zveze potrošnikov Slovenije www.zps.si in Tržnega inšpektorata Slovenije www.ti.gov.si. Na naslovu www.zps.si/za-medije/izjave-za-javnost-2013/brezplacna-mobilna-aplikacija-epc-potrosnikov-sos-pravice-vedno-v-dlani.html?Itemid=723 si lahko nastavite brezplačno aplikacijo Potrošnikov SOS, ki vam bo v pomoč v kočljivih situacijah. Kadar ste v zadregi glede ukrepanja v zvezi z nakupljenimi rečmi, se lahko obrnete za brezplačen nasvet na Ministrstvo za gospodarstvo – svetovanje nudijo vsak dan med 9. in 10. uro na številki 080 88 99. Nasvete nudijo tudi pri ZPS, kjer vam na telefonski številki 090 50 90 razložijo vaše pravice po ceni 1,99 EUR/min.

 


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.