Pekel na dveh kolesih: nore zgodbe s Tour de France
Tour de France ni le kolesarjenje, je tudi kopica zanimivih detajlov, nekaterih prav neverjetnih.

Tour de France, ena najprestižnejših kolesarskih dirk na svetu, ima dolgo in zanimivo zgodovino, polno neverjetnih zgodb, drame in presenečenj. V treh poletnih tednih naj bi ta kolesarski spektakel vsaj delno spremljalo kar 3,5 milijarde gledalcev! Zdaj, v času Pogija in Rogle, je na zaslone prilepljena praktično vsa Slovenija.
Namesto na kolo na vlak
Tour de France je nastal kot promocija časopisa. Leta 1903 je francoski športni časopis L'Auto (predhodnik današnjega L'Équipe) organiziral prvo dirko. Z njo so prodajo kar podvojili. Rumena majica, ki jo nosi vodilni v skupni razvrstitvi, je rumena zato, ker je bil tudi papir časopisa L'Auto rumene barve. Prve dirke so bile brutalne, saj so kolesarji prevozili več kot 400 km na etapo, večinoma ponoči in po makadamu. Pomoči ni bilo – če ti je počila zračnica, si jo moral sam zamenjati ali celo nositi kolo več kilometrov. Pravila so bila na začetku še ohlapna in nadzor pomanjkljiv. Kolesarji so si včasih skrajšali pot tako, da so se del peljali kar z vlakom. Če so jih dobili, so jih diskvalificirali, a marsikoga tudi niso. To pa ni bil edini škandal. Leta 1904 je Tour skoraj propadel – navijači so fizično napadali tekmovalce, sodniki so bili podkupljeni, en kolesar pa je celo ukradel kolo tekmecu! Dirko so razglasili za neregularno in diskvalificirali 12 tekmovalcev. Tour je dolgo spremljal tudi doping in ni rečeno, da ga ne spremlja še zmeraj, kljub temu da kolesarje dnevno testirajo.
Nadaljevanje prispevka si lahko preberete v reviji Jana, št. 28, 15. julij 2025.
Revija je na voljo tudi v spletni trafiki.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
