FOTO: Krčani z novo HE in tretjino obvoznice


"Lepšega darila ob prazniku skoraj ne bi mogli dobiti." S temi besedami se je dveh najpomembnejših pridobitev ob letošnjem občinskem prazniku danes dotaknil krški župan Miran Stanko. Krčani se bodo namreč lahko od danes naprej vozili po novi obvoznici oziroma enemu od njenih delov, na slovesnosti, ki se jo je med drugim udeležila tudi predsednica vlade Alenka Bratušek, pa so danes uradno odprli tudi tretjo v nizu hidroelektrarn na spodnji Savi v Krškem.
Do danes je bilo v obvoznico investiranih 17,8 milijona evrov, medtem ko je vrednost izgradnje celotne obvoznice ocenjena na nekaj več kot 32 milijonov evrov.
Gradnjo krške elektrarne so sicer spremljali številni zapleti, povezani predvsem z gradnjo akumulacijskega bazena, zato je njeno poskusno obratovanje zamujalo za skoraj poldrugo leto. Njen energetski del, za katerega skrbi družba Hidroelektrarne na spodnji Savi, je vreden 93 milijonov evrov, infrastrukturni del naložbe, ki je potekal pod okriljem Javnega podjetja Infra, pa je težak dobrih 70 milijonov evrov in naj bi se z gradnjo čistilnih naprav v okoliških krajih z vso pripadajočo infrastrukturo ter rekonstrukcijo in sanacija Zasavske ceste v Brestanici končal leta 2014.
Projekt, s katerim Slovenija v skladu z evropsko direktivo povečuje svoje delež obnovljivih virov in ureja še protipoplavno zaščito, pa se za razliko od nekaterih drugih slovenskih energetskih projektov lahko pohvali tudi z ekonomsko učinkovitostjo. Vse tri doslej zgrajene hidroelektrarne so bile namreč postavljene v okviru načrtovanih stroškov oziroma so bili ti celo še malenkost nižji od prvotno predvidenih.
"Dokaz ste, da je mogoče z dobrimi idejami, načrtovanjem in strokovno izvedbo tudi v času gospodarske krize premagati ovire in ustvarjati dodano vrednost," je odgovorne danes pohvalila premierka Bratuškova.
Hkrati s HE Krško pa je bil danes odprt tudi prvi del obvoznice Krško, kjer je glavno vlogo prevzela Direkcija RS za ceste. Zaradi obsežnosti projekta, ki je seveda povezan z znatnimi vlaganji, je gradnja obvoznice, kot je pojasnil Tomaž Willenpart, vodja sektorja za investicije DRSC, razdeljena kar v sedem etap. Ob krožišču in mostu je tako trenutno zgrajen 2.5-kilometrski odsek obvoznice do priključka pri tovarni Vipap in krožno križišče na visokovodnem nasipu pred prehodom na bodoči tretji most čez Savo.
Na izgradnjo preostalega dela, ki je za razbremenitev prometa skozi Krško ključnega pomena, pa bodo morali tamkajšnji prebivalci očitno še kar nekaj časa počakati. Willenpart je namreč izgradnjo težko pričakovanega mostu v Žadovinku, pa tudi izgradnjo nove cestne povezave od mostu do nekdanjega Merkurja in obvoznice Žadovinek napovedal do leta 2016.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se