Ljubljanski študentje pozvali k vrnitvi nočnih avtobusov
Študentska organizacija Univerze v Ljubljani (ŠOU) poziva Mestno občino Ljubljana in Ljubljanski potniški promet k ponovni uvedbi delovanja avtobusnih linij med polnočjo in 5. uro zjutraj. Nočne avtobusne linije so v preteklosti bistveno prispevale k varnosti, dostopnosti in trajnostni mobilnosti mladih ter širše javnosti, so poudarili v ŠOU.

V preteklosti so bile vožnje omogočene tudi po polnoči, danes pa se študenti po nočnem delu ali kulturnih, družabnih in športnih dogodkih odločajo med tveganim vračanjem domov peš, s kolesom ali osebnim avtomobilom in visokimi stroški taksi prevozov, s stanje opisali pri ŠOU.
»S tem razlogom pozivamo Mestno občino Ljubljana skupaj z Ljubljanskim potniškim prometom, da analizira trenutno situacijo in čim prej najde optimalne rešitve,« so pozvali. Želijo si, da bi se situacija primerno uredila še pred 1. oktobrom, ko se začne novo študijsko leto.
V ŠOU menijo, da to ni zgolj želja študentske populacije, temveč potreba prebivalk in prebivalcev Ljubljane in obiskovalcev mesta. Sicer pa so prav mladi največkrat tisti, ki so v nočnem času aktivni udeleženci različnih dogodkov in bi potrebovali primerno urejen sistem nočnih povezav v mestu, so poudarili.
»V okviru živahnega nočnega utripa v Ljubljani prav tako ne smemo pozabiti tudi na vidik uporabe različnih opojnih substanc, ki tveganje in nevarnost za pot peš, s kolesom ali celo osebnim avtomobilom samo še povečuje,« so dodali v ŠOU.
Spomnili so še, da so pristojni odločitev o ukinitvi nočnih linij pojasnili z zmanjšanim številom potnikov in varnostnimi izzivi.
»Vendar pa je treba poudariti, da je Ljubljana evropska prestolnica, kjer nočni javni prevoz ni le standard, ampak prepotrebna nuja. V večini evropskih prestolnic, kot so Berlin, Dunaj, Talin in Luksemburg, nočni javni potniški prevoz deluje vsaj ob koncih tedna, saj po njihovem stališču omogoča varen in trajnosten način transporta,« je v pozivu navedlo predsedstvo ŠOU.
Meni še, da si Ljubljana kot zelena prestolnica Evrope ne more privoščiti, da za primerljivimi evropskimi mesti zaostaja na področju javnega potniškega prometa.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se