Premiera ''Julije'' z Ireno Yebuah Tiran


V
Zavodu Novo mesto in KC Janeza Trdine, deluje krog ustvarjalcev, ki
snujejo vizijo dolenjskega preporoda. V luči stote obletnice Novomeške
pomladi s produkcijo opozarjamo, da je kulturno-umetnostna pomlad Novega
mesta prepotrebna tudi danes.
V minulih treh sezonah so bile v Zavodu Novo mesto uprizorjene opere Krst pri Savici, Pod svobodnim soncem in Deseti brat.
Predstave si je ogledalo blizu 10 000 obiskovalcev. Skoraj tretjina
obiskovalcev je bilo učencev osnovnih in dijakov srednjih šol z
Dolenjske in iz Bele krajine.
V produkciji Zavoda Novo mesto tokrat nastaja nov slovensko operno delo JULIJA, opera večne ljubezni. Operno delo v ospredje postavlja Primičevo Julijo.
V projektu nove opere, v katerem celotni operni ansambel šteje 30 nastopajočih, bodo sodelovali uveljavljeni umetniki.
Igor Grdina / Aleš Makovac
J U L I J A
Opera večne ljubezni
Premiera: torek, 18. februar 2020, ob 20. uri, KC Janeza Trdine, Novo mesto
Zasedba vlog
JULIJA PRIMIC, Prešernova muza:
Irena Yebuah Tiran / Gaja Sorč
FRANCE PREŠEREN, pesnik in odvetnik
Rok Bavčar / Marko Erzar
JULIJANA PRIMIC, premožna vdova:
Barbara Sorč / Sabina Gruden
JOŽEF ANTON pl. SCHEUCHENSTUEL, Julijin ženin:
Gregor Ravnik / Matej Vovk
ANDREJ SMOLE, Prešernov prijatelj:
Klemen Torkar / Igor Golob
MARIJA KLUN, starejša lepotica iz Gradca:
Valerija Šoster / Anemarija Štefančič
ANA JELOVŠEK, služkinja pri Primičevih:
Neža Vasle / Polona Plaznik
LUIZA CHROBAT, pesnica:
Kristina Kastelic / Anja Šinigoj
MATIJA ČOP, Prešernov prijatelj:
Dejan Heraković / Jan Veljak
MIHA KASTELIC, urednik:
Lovro Korošec / Grega Vauhnik
OROŽNIK
Uroš Strojin / Tomaž Kavšek
Vokalni ansambel
Valerija Šoster / Anemarija Štefančič
Neža Vasle / Polona Plaznik
Kastelic Kristina / Anja Šinigoj
Dejan Heraković / Jan Veljak
Lovro Korošec / Grega Vauhnik
Tomaž Kavšek / Uroš Strojin
Karmen Lavrinšek / Friderik Prah / Igor Golob
Korepetitorja:
Teja Štremfelj / Iztok Kocen
Komorni orkester
Klavir: Teja Štremfelj / Iztok Kocen
Violina: Nejc Avbelj / Peter Jud / Sandi Baitokova
Violončelo: Tamara Gombač / Katarina Kozjek / Lara Bešič
Asistent dirigenta in drugi dirigent:
Iztok Kocen
Tehnična priprava in izvedba nadnapisov:
Sara Tratnik / Robi Kren
Tonski mojster:
Primož Cigoj
Lučni mojster:
Tomaž Tomašič
Maskerka:
Gea Gerstenhofer
Frizerka:
Renata Peterle
Kostumi:
SNG Opera in balet Ljubljana
Garderoberka:
Tanja Kravs
Tehnični mojster:
Jože Može
Grafična podoba opere:
Sandra Hrovat
Produkcija
Zavod Novo mesto
Glasba
Aleš Makovac
Libreto
Igor Grdina
Dirigent in glasbeni vodja
Simon Dvoršak
Režiser in scenograf
Rocc
Kostumografinja
Belinda Radulović
Izvršni producent
Bojan Bencik
Beseda režiserja
Kdo so muze?
Bodisi ponosne boginje, ki iz piedestala občudovanja bdijo nad
svojimi izbranimi umetniki poigravajoč se z njihovimi navdihi? Ali morda
zgolj izrabljene ujetnice, katere si mimoidoča pesniška duša prilasti
za doseganje svojih umetniških ciljev in jih takoj po izpolnitvi le-teh
kruto zavrže, iščoč vedno nove in nove…?
Mnogo lahko preberemo o Prešernovi ljubezni do nesojene Julije,
novonastalo slovensko operno delo pa v ospredje postavlja novomeško
Julijo in njen poslednji dan. Trenutek, ko se ji pred očmi zavrtijo
spomini, na njeno življenje, na ljubezen, na Prešerna… »Postati muza ni
bilo težko, a v verzih je življenje utrudljivo,« premišljuje naša Julija
pred smrtjo.
Vsebina »opere večne ljubezni« sicer izhaja iz danih zgodovinskih
predpostavk, režijska postavitev pa odnos umetnika in muze izprašuje
predvsem arhetipsko kot še dandanes prisotno ljubezensko temo. Libreto
se s svojim poetičnim jezikom giblje na robu življenja in smrti, krute
realnosti in lepo-trpkih spominov ter neizpolnjenih sanj, čemur skladno
sledi tudi scenska podoba predstave, ki v svojevrstnem gledališkem svetu
združuje resničnost in fantazijo.
Redke ljubezenske zgodbe so večne. Le-te so večinoma nesrečne…
Rocc