Poudarek skladateljicam

V Hudičevem turnu je včeraj v okviru festivala stare glasbe Seviqc Brežice z glasbo skladateljic 18. stoletja nastopil nizozemski ženski trio Pramea Ensemble. Ta večer so bile ženske v središču, o skladateljicah pa je v zgodovini glasbe, ki so jo pretežno pisali moški, malo znanega.
Na Nizozemskem delujoči trio Pramea Ensemble sestavljajo finska flavtistka Sari Rasanen, poljska čelistka Agnieszka Ewa Oszanca in nemška flavtistka Susanne Wendler. Članice tria so se v Utrechtu srečale med študijem zgodovinske interpretacije zgodnje glasbe.
Posvetile so se raziskovanju redkega, še neobjavljenega repertoarja, slovijo pa po izvajanju očarljivih, barvitih in iskrivih triev, kar so dokazale tudi v soteškem Hudičevem turnu.
Poseben poudarek so dale skladbam skladateljic, saj so bile v času baroka glasbenice večinoma neznane, na javnih mestih pa kot izvajalke glasbe celo nezaželene. Kot so zapisali prireditelji festivala, so ženske glasbo lahko izvajale le v ožjih družinskih krogih in med prijatelji, pa še takrat le, če so jih za to po nepisanem pravilu prosili najmanj dvakrat.
V nasprotnem primeru bi veljalo izvajanje glasbe za nespodobno in na ravni prostitutk. Pramea Ensemble bo drevi ob 20.30 z enakim sporedom nastopil v župni cerkvi sv. Križa na Trebelnem, jutri pa ob enaki uri v cerkvi sv. Marije Magdalene v Jesenicah na Dolenjskem.Festival Seviqc Brežice bodo na Dolenjskem nadaljevali v sredo, ko bo ob 20.30 v cerkvi sv. Frančiška Ksaverija na Veseli gori nastopila belgijska skupina Ausonia, ki bo poduhovljene sonate soočila z izročilom starega japonskega gledališča.