Muzejski pedagog – vez med muzejem in njegovimi obiskovalci



Ob bližajočem se mednarodnem dnevu mladih, ki ga vsako leto na pobudo Združenih narodov praznujemo 12. avgusta, v Mestnem muzeju Krško in na Gradu Rajhnburg osvetljujemo pomen izobraževalnih programov, s katerimi muzeji širimo zavest o kulturni dediščini ter spodbujamo k skrbi za njeno ohranjanje. Letošnji slogan dneva, Medgeneracijska solidarnost: ustvarjamo svet za vse starosti, pa bi lahko pripisali tudi sodobnemu muzeju.
Poslanstvo tega se je namreč od prvih definicij pojma do danes preoblikovalo od orientiranosti k predmetu do orientiranosti k obiskovalcu. Vzporedno s tem se je v muzejih vzpostavila pedagoška služba, ki je postala odgovorna za stik z občinstvom oziroma interpretiranje zbirk uporabnikom. Izobraževalni program je zato zelo pomemben segment vsakega muzeja, ki svojim obiskovalcem ponuja neformalno pridobivanje znanj, praktičnih izkušenj ob predmetih ter učenje različnih spretnosti z umetniki in drugimi nosilci znanj.

Muzejski pedagoški programi so namenjeni različnim starostnim skupinam, najlepše pa je, če lahko muzej spoznavamo in raziskujemo v nam najbolj varni celici – družini. Ta je namreč tisti steber, ki močno vpliva na razvoj otroka, na njegove navade in vrednote. Učimo se s posnemanjem, zato otroci, ki so skupaj s starši obiskovali muzeje, ohranjajo navado obiskovanja dediščinskih ustanov tudi v odrasli dobi ter jo prenašajo na svoje potomce. Obisk muzejev in galerij pri njih bogati znanje, razvija intelekt ter vpliva na njihovo estetsko in etično vzgojo. Z obiskovanjem dediščinskih ustanov oblikujejo odnos do muzejskih predmetov in njihove vrednosti, kar vodi v željo po njihovem ohranjanju in varovanju. In vsak posameznik, ki ohrani en sam predmet ali veščino naših prednikov, ne le ohranja, temveč tudi utrjuje našo skupno identiteto, zato – vabljeni v muzej.