Maja lani je prek spletne strani edigital.si za 445,42 evra kupil televizor Panasonic TX-42AS650E 3D LED in 3D-očala. Paket mu je dostavilo kurirsko podjetje DPD, kmalu zatem pa se je vse zapletlo. DPD mu je paket dostavil en dan kasneje, kot je bilo rečeno, saj je podjetje Extreme Digital, ki sicer deluje mednarodno, sedež pa ima na Madžarskem, kurirja opremilo z napačnim kontaktom.
»Naslednji dan, ko je kurir podjetja DPD poklical na pravo telefonsko številko, sem uslužbenca počakal kar na parkirišču. Videl sem, da je imel v vozilu tri pakete, ki pa niso bili nikjer nič pritrjeni, kar se mi je zdelo malce čudno,« opisuje dogodek. Uslužbenec je prinesel paket v stanovanje in Branko ga je želel odpreti, da bi se prepričal, ali je s televizijo vse v redu in ali je navsezadnje dejansko notri.
Namero mu je preprečil kurir, ki ga je opozoril, da tega ne sme storiti. Dejal mu je, da paket ni njegov, dokler ga ne plača in podpiše, šele nato ga lahko odpre. Branku ni preostalo drugega, zato je pač pristal na to, da kupuje mačka v žaklju, in plačal, preden je karkoli preveril. Po plačilu je prosil kurirja, naj počaka, da skupaj preverita vsebino paketa, ta pa se je izgovoril, da se mu mudi, da nima časa ter da mora oditi. In je šel.
Neprijetno presenečenje
Branko je isti dan k sebi povabil prijatelja, ki se malo bolj spozna na televizije, da bi novo televizijo skupaj priključila. Ko pa sta televizor vzela iz škatle in ga priključila, ta ni deloval. Kaj hitro sta opazila, da je ekran počen. O poškodovanosti izdelka je Branko obvestil podjetje Extreme Digital. »Prvič sem govoril s prijazno gospo, s katero sva se dogovorila, da mi bodo vrnili kupnino, jaz pa naj jim pošljem nazaj televizor z vsemi dokumenti,« pripoveduje.
Ker po enem tednu ni bilo ne duha ne sluha o vrnjeni kupnini, je poklical znova. Tokrat se mu je oglasil Miloje Golubović, menedžer podjetja, ki se je z njim pogovarjal v hrvaščini. Zagotovil mu je, da mu bo pomagal, da bo vse v redu in da bo poskrbel, da bodo vsi zadovoljni. Ker pa je Branko o tem do takrat že malo podvomil, se je medtem obrnil na Zvezo potrošnikov Slovenije, kjer so mu svetovali, naj vse dogajanje zapiše v e-pošti in jo pošlje podjetju Extreme Digital, da bo imel zadevo dokumentirano črno na belem.
To je tudi storil in v e-pošto vključil še ZPS, kar je gospoda Golubovića ujezilo. »Okaral me je, češ da mi je zagotovil, da se bo vse uredilo, in da o tem ne bi smel obveščati tretjih oseb, saj je to njihova zadeva. Potem je rekel, da zdaj ne bo ukrenil nič več, da mu bo počeni televizor poslal nazaj, to pa je tudi vse.« Branko zavzdihne. Zgodba je dolga, zato jo skuša skrajšati.
Počeni televizor so mu sicer res poslali nazaj, a ravno v času, ko je bil na dopustu, zato ga ni mogel prevzeti. Ponovno mu ga niso več poslali. Obupan se je obrnil še na Evropski potrošniški center, kjer se trudijo poiskati rešitve v takšnih primerih.
Televizor vse do danes do njega ni prispel. Ostal je torej brez denarja in brez televizorja, tudi tistega poškodovanega.
Na EPC so mu sicer potrdili, da je bila prvotna napaka storjena že s strani prodajalca, ker je napisal napačen naslov na paket, zaradi česar je prišlo do zapletov pri dobavi, dodaten zaplet pa je povzročil dostavljavec, ki ni dovolil pregledati paketa. Vseeno so mu po pogovoru s podjetjem Extreme Digital sporočili slabo novico: »Trgovec zanika odgovornost za poškodbo in je izpostavil, da ste TV že priklopili in tudi že nastavili jezik. To se mu je zdelo nenavadno glede na poškodbo, ki je zunanja. Vseeno je pristal na vračilo TV, ker je želel preveriti poškodbo, vendar trdi, da je poškodba take narave, da ni nastala med prevozom. To se pravi, da ste s trgovcem v sporu glede nastanka napake, in EPC Madžarska nam je napisal, da nimajo nobenega dodatnega argumenta, ki bi ga lahko uporabili v tem primeru. V skladu z Direktivo št. 2011/83 o pravicah potrošnikov se tveganje poškodovanja blaga prenese na potrošnika, ko potrošnik fizično prevzame blago, ne glede na to, ali je bilo pregledano glede napak. Obstaja pa v skladu z Direktivo št. 1999/44 o prodaji potrošniškega blaga in garancijah zahteva po dostavi blaga brez napak. Tretji odstavek 5. člena Direktive št. 1999/44 namreč določa, da je dokazno breme, da je bilo blago dostavljeno brez napak, na prodajalcu, če se napaka pojavi v šestih mesecih po dostavi. Res je, da je dokazno breme tudi v vašem primeru na trgovcu, vendar me skrbi dejstvo, da ste TV že priklapljali in postavili na omarico, ker bo trgovec ravno to izpostavil glede na samo naravo poškodbe. Kot veste, rešuje naša mreža spore med potrošniki in trgovci po mirni poti in nimamo na razpolago nobenih prisilnih sredstev, ki bi nam pomagala uveljaviti pravice potrošnikov, zato v vašem primeru ostane samo še tožba.«
Branko je o tožbi že razmišljal, a je prišel do spoznanja, da se mu ta ne izplača. S podjetjem se je nazadnje slišal januarja letos, ko so mu napisali, da je bil televizor predan kurirski službi in da upajo, da ga bo prevzel. Televizor vse do danes do njega ni prispel. Ostal je torej brez denarja in brez televizorja, tudi tistega poškodovanega. »Ogoljufali so me na prefinjen način,« razočarano zaključi sogovornik.
Vsakomur, ki nakupuje prek spletnih strani, svetujemo, da si blago ob prevzemu dobro ogleda.
Dobre in slabe izkušnje
Problem z bralčevim televizorjem se zdi precej nerešljiv, saj s podjetjem niso našli skupnega jezika, kljub posredovanju Evropskega potrošniškega centra. Branko sumi, da je za poškodbo televizorja kriva kurirska služba, podjetje Extreme Digital pa medtem trdi, da je poškodba nastala po prevzemu izdelka in da je zanjo kriv Branko sam.
Ob predstavljeni slabi izkušnji bralca smo preverili, kaj o podjetju, ki v Sloveniji posluje prek spletne strani edigital.si, porečejo na raznih forumih. Tam smo našli tako tiste, ki so navdušeni nad poslovanjem podjetja in njihovimi ugodnimi cenami, pa tudi tiste, ki so bili nad nakupom in odzivi podjetja razočarani. Spet drugi trdijo, da so v podjetju ekspresno odzivni in so z njimi več kot zadovoljni.
Mnenje na podlagi prebranih komentarjev si je tako težko ustvariti. Vsekakor pa vsakomur, ki nakupuje prek spletnih strani, svetujemo, da si blago ob prevzemu dobro ogleda. Navsezadnje tudi na spletni strani edigital.si opozarjajo: »Za vsebino paketov, ki ste jih prevzeli kljub poškodovani embalaži, in njihove morebitne poškodbe ne odgovarjamo ter v tem primeru ne boste mogli uveljavljati garancije.«