© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Zastopnik lahko ukrepa le s pooblastilom


dolenjski-list
STA
8. 2. 2010, 16.00
Posodobljeno
09. 02. 2010 · 11:36
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

sotler_bm.jpg
arhiv DL; B. M.
Novomeški zastopnik pacientovih pravic Robert Sotler (Foto: arhiv DL; B. M.)

##IMAGE-3518460##

Novomeški zastopnik pacientovih pravic Robert Sotler je v izjavi za javnost opozoril, da lahko posreduje le s pooblastilom bolnice oz. njenih staršev, hkrati pa je medije pozval k strpnosti. Kot smo poročali, sta Sotlerja direktorica Zdravstvenega doma Trebnje Elizabeta Žlajpah in glavna medicinska sestra Darja Vidmar pozvali, naj razišče primer, ko je pred dnevi sestra odklonila pregled učenke oz. ji naročila, naj pride čez kakšno uro, kasneje pa se je izkazalo, da je šolarko prizadela možganska kap in so ji pomagali v bolnišnici.

Kot je lokalni zastopnik pacientovih pravic Sotler zapisal v izjavi, pooblastila še nima. Hkrati je opozoril, da so se nanj obrnili nekateri mediji, dobil pa je celo nekaj očitkov, zakaj kot krajevno pristojni zastopnik pacientovih pravic ne posreduje.

Po njegovih besedah lahko kot zastopnik pacientovih pravic pri ZD Trebnje posreduje le z izrecnim pooblastilom bolnice oz. staršev omenjene deklice, pritiski nekaterih medijev pa so se kljub njegovi in prošnji staršev, da ne bi deklice izpostavljali, nadaljevali, je poudaril.

Zaradi navedenega Sotler javnost in medije naproša, da izrazijo humanost ter razumevanje s tem, da upoštevajo željo staršev, ki želijo bolnega otroka zaščiti in preprečiti njegovo stigmatizacijo.

Večina slovenskih zastopnikov pacientovih pravic je v nedavni skupni izjavi za javnost izrazila željo, da pri reševanju domnevnih kršitev pacientovih pravic ne vključujejo medijev, postopki zahteve po obravnavi pacientovih pravic pa so jasno zapisani v zakonskih določbah, ki so jih zastopniki dolžni dosledno upoštevati, nadaljuje Sotler.

V trebanjskem primeru lahko starši zahtevo po prvi obravnavi vložijo pri pristojni osebi zdravstvenega doma ali pa za izvedbo celotnega postopka pooblastijo enega od slovenskih uradnih zastopnikov pacientovih pravic.

Na prvi stopnji posredovanja morajo ti od izvajalca zdravstvenih storitev dobiti vse medicinske podatke o okoliščinah dogodka in zdravljenju, nato pa z namenom sklenitve ugodnega sporazuma v korist pacienta pri izvajalcu sklicati prvo obravnavo domnevne kršitve.

V kolikor dogovor ne uspe, se mora zastopnik odločiti za izvedbo internega oz. zunanjega strokovnega nadzora, glede na vsebino končnega nadzornega poročila pa se lahko zastopniki skupaj s pooblastitelji - do tu je zastopanje za paciente brezplačno - odločijo za nadaljevanje postopka na drugi obravnavi pred republiško komisijo za varstvo pacientovih pravic, je še zapisal Sotler.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.