Slovenci ljubimo dramo. A kaj, če bi to uporabili za nekaj dobrega?
Vsak dan nas pritegnejo novice, ki nas šokirajo. Zastoji na cestah, visoke cene, težave v zdravstvu. Drama nas vleče, ustavimo se, beremo, komentiramo.

Prav ta človeški refleks so v Društvu AED uporabili za letošnjo oktobrsko akcijo ozaveščanja o temeljnih postopkih oživljanja (TPO) in uporabi avtomatskega defibrilatorja (AED).
Šokantnih novic je veliko, a le redke ponujajo priložnost, da sami spremenimo njihov izid. Z obnavljanjem znanja TPO in pravočasnim posredovanjem lahko vsak posameznik poveča možnost preživetja osebe s srčnim zastojem za kar 2- do 3-krat. Če boste kdaj morali pomagati ob srčnem zastoju, obstaja več kot 50-odstotna verjetnost, da bo pomoč potreboval nekdo, ki vam je blizu. Prav zato je redna obnova znanja ključnega pomena.
Društvo AED, ki skrbi za ozaveščanje in zagotavlja sredstva za nakup in vzdrževanje AED naprav, je ob svetovnem dnevu oživljanja pripravilo posebno aktivacijo v dveh fazah. Prva, dražilna faza, se je začela s serijo plakatov, ki so posnemali senzacionalne novice:
»Znani igralec ostal brez besed.«

»Omahnil je sredi koncerta.«

»Vremenarka se je zgrudila.«

Na plakatih ni bilo logotipa Društva AED, kar je še povečalo zanimanje in ustvarilo občutek skrivnosti. Prav zadnji plakat o vremenarki pa je dobil tudi svoj resnični epilog.
Večer pred svetovnim dnem oživljanja, ki ga obeležujemo 16. oktobra, se je med televizijsko napovedjo vremena napovedovalka nenadoma zgrudila. Gledalci so bili priča šokantnemu prizoru, ki se je razpletel v prikaz pravilnega postopka oživljanja z uporabo AED. Šele ob koncu je vremenarka sama razkrila, da je šlo za simulacijo, namenjeno ozaveščanju javnosti o tem, kako dragoceno je znanje, ki rešuje življenja.
Res je, vremenarka se je zgrudila. A je preživela. In to zaradi tebe, ker si prepoznal znake srčnega zastoja in znal pravilno reagirati. To sporočilo smo dopolnili v fazi razkritja, kjer so plakati iz dražilne faze dobili ključen dodatek in razkrili, kdo stoji za njimi. Kampanja je zaživela tudi prek TV in radijskega oglasa, kjer je Društvo AED poustvarilo šokantno novico o vremenarki, ki se je zgrudila, hkrati pa tudi prek teh kanalov nagovorilo ljudi k osvežitvi znanja TPO in uporabi defibrilatorjev, ko je to potrebno.


Društvo AED je neprofitna organizacija, ki si že več kot pet let prizadeva, da bi osebe s srčnim zastojem pravočasno dobile pomoč z defibrilatorjem. Do danes je s pomočjo številnih podpornikov omogočilo nakup več kot 400 AED naprav, financiralo več kot 80 servisov in izvedlo na stotine delavnic temeljnih postopkov oživljanja. Poslanstvo Društva je opogumiti posameznike, da ob srčnem zastoju ukrepajo, ter dokazati, da lahko prav vsak izmed nas reši življenje.
V želji, da bi bili defibrilatorji dostopni v vsakem kotičku Slovenije, je Društvo AED z oktobrom znova zagnalo akcijo “AED v vsako občino”. Letos tako že drugo leto zapored vsem 212 slovenskim občinam namenja donacijo v višini vrednosti ene AED naprave in pripadajoče omarice. Lanska izvedba je bila med občinami zelo dobro sprejeta, kar kaže na to, kako velike so potrebe po takšni pomoči.
Društvo AED lahko podpre vsak davčni zavezanec Slovenije z namenitvijo odstotka dohodnine. Takšna donacija je za namenitelja popolnoma brezplačna, saj pomeni zgolj preusmeritev sredstev iz državne blagajne k organizaciji.
Naročnik oglasnega sporočila je AED društvo
E-novice · Zdravje
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se