© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 1 min.

Letalo za v službo?


Carmen Leban
11. 10. 2011, 00.00
Posodobljeno
09. 08. 2017 · 09:57
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

»Vedeli smo, da bomo najboljši,« je občutke ob največji nagradi v zgodovini letalstva komentiral Ivo Boscarol z ajdovskega podjetja Pipistrel. Štirisedežno letalo Taurus G4 na električni pogon je namreč prvo električno letalo na svetu, ki je poletelo.

Letalo za v službo?
»Vedeli smo, da bomo najboljši,« je občutke ob največji nagradi v zgodovini letalstva komentiral Ivo Boscarol z ajdovskega podjetja Pipistrel. Štirisedežno letalo Taurus G4 na električni pogon je namreč prvo električno letalo na svetu, ki je poletelo. V manj kot dveh urah je preletelo več kot 403 milje z manj kot 3,8 litra goriva oziroma energije, preračunane v ustreznih enotah.

 »Fantom sem pred razglasitvijo rezultatov rekel, da smo dosegli, kar smo si postavili ne glede na uradno uvrstitev. Ko pa je tehnični direktor Nase Joe Parrish najprej razglasil drugouvrščene, smo bili prepričani, da smo to mi,« pojasnjuje vidno zadovoljen Ivo Boscarol, ki je kljub nagradi in velikemu uspehu skromen. »V življenju nisem še nič dosegel in delal bom, dokler bom imel izzive,« pove mož, ki na prvi pogled deluje kot večni nezadovoljnež. A takoj zatem pojasni, da je pred njim še veliko izzivov, s katerimi se spopada, in tako bo tudi v prihodnje. Tako ravnanje upraviči z zvezdami, saj je po horoskopu oven. »Gotovo nam nagrada veliko pomeni, še boljši je občutek, ko se zaveš, da si dodal svoj kamenček v mozaik za ohranjanje okolja in zmanjšanje porabe energije.«

Slavnostna podelitev v soju zvezd. »Občutki so bili res fantastični, saj je bilo na podelitvi več kot sto televizijskih hiš z vsega sveta, številni novinarji in veliko uglednih osebnosti. Vse skupaj je potekalo na letališču Moffet v Californiji, ki je tudi matično letališče podjetja Google.
Tudi vprašanje, zakaj so bili boljši od konkurence, ga ne spravi v zadrego. »Malo smo sicer poznali konkurenco, a bili smo še vedno v dilemi, saj smo vedeli, da so imeli na voljo nekajkrat več denarja kot mi. Smo pa se takoj zavedali, da smo dobro odleteli tekmovalni del. Prednost je bila, da je naše letalo učinkovitejše – aerodinamika je drugače delovala, imeli smo boljši propeler in edini štirisedežno letalo, konkurenti pa vsi dvosedežno.«

Več v Jani št. 41, 11.10.2011


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.