Revoz prisiljen ukiniti nočno izmeno; socialni sporazum sklenjen

Kot so danes sporočili iz novomeškega Revoza, bodo 23. maja začasno ukinili tretjo, to je nočno izmeno v proizvodnji avtomobilov, ki bi sicer glede na naročila lahko delovala vsaj še do začetka kolektivnih dopustov. Novomeška tovarna mora zmanjšati proizvodnjo zaradi pomanjkanja elektronskih sestavnih delov, ki so jih izdelovali na Japonskem, vendar pa je popotresni cunami proizvodnjo uničil.
V Novem mestu bo začasno delo izgubilo 390 delavcev, ki so zaposleni preko agencij, in še okrog 130 zaposlenih za določen čas. Vseh 2.340 tistih zaposlenih, ki imajo pogodbe za nedoločen čas, ostaja na delu v tovarni, kot so sporočili danes po zaključku dopoldanske izmene.
"Pogodbe za določen čas bodo delavcem prenehale veljati 27. maja. Včeraj in danes dopoldne smo na zborih delavcev o spremembah seznanili vse zaposlene, s socialnimi partnerji pa smo sklenili tudi sporazum o izvajanju ukrepov. Revoz se je zavezal, da ob prehodu na dve izmeni ne bo odpuščal presežnih delavcev iz vrst tistih, ki so zaposleni za nedoločen čas. Zavezali smo se tudi, da bomo delavcem izplačali sorazmerni del regresa in da bodo imeli ob ponovnem zaposlovanju prednost. Če jih bomo spet zaposlili, jim bomo izplačali razliko do polnega regresa. Za najemne delavce smo se dogovorili, da dobijo izplačano nagrado v višini plačila za dodatni teden," je novinarjem danes popoldne sporočil predsednik Revozove uprave Aleš Bratož.

Kot je dejal, se je Revoz že pred katastrofo na Japonskem soočal s pomanjkanjem materialov zaradi gospodarskih težav pri dobaviteljih, ki so zmanjševali proizvodnjo, te razmere pa so se po novem letu še zaostrile. Renault je iskal alternativne rešitve, vendar je prejšnji teden moral priznati, da se bodo motnje nadaljevale v takšnem obsegu, da normalno delovanje tovarne v treh izmenah ne bo mogoče. Da bi lahko normalno delovali vsaj v dveh izmenah, so morali sprejeti odločitev o začasni ukinitvi nočne izmene.
Vsaka izmena sicer izdela 300 vozil na dan oz 1.500 vozil na teden, tako se bo torej dnevna proizvodnja zmanjšala na okrog 600 vozil. Kot je dejal Bratož, se bodo trudili, da kupci zaradi tega ne bodo imeli podaljšanega roka dobave za vozila. Prva tovarna v skupini Renault, ki je na podoben način morala zmanjšati obseg proizvodnje, je tovarna Samsung v Koreji, Revoz pa je med prvimi tovarnami, ki sledijo temu ukrepu.
"Skupina Renault in naša tovarna intenzivno iščeta alternativne rešitve s ponovnim zagonom sedanjih proizvodenj ali pa zagonom novih, a je še prezgodaj reči, ali bo to dovolj za ponovni dvig dnevnih količin izdelanih avtomobilov, zaradi katerega bi lahko ponovno zaposlili vsaj del delavcev nočne izmene. Ne želimo pa sprejemati takih ukrepov, ki bi vplivali na kakovost vozil," je poudaril Bratož.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
STUDIO D: Direktor območnega ZZZ Franc Smerdu o posledicah napovedanega odpuščanja