
Koliko bi stala stoenka, če bi jo prodajali še danes
Zastava 101 ali ljubkovalno stoenka je bil in ostal eden najbolj ikoničnih avtomobilov pokojne Jugoslavije. Nekdaj je bila cenovno ugoden avtomobil – pa bi si jo povprečni zaposleni v Sloveniji danes s svojo plačo lahko privoščil?

Zastava 101 je model, ki je nastal na osnovi italijanskega fiata 128, luč sveta pa je ugledala davnega leta 1971. S tedaj inovativnim konceptom petih vrat, tako imenovano kombilimuzino, je kmalu naletela na velik odziv med domačimi vozniki in postala priljubljeno prevozno sredstvo številnih jugoslovanskih družin.
Eden od stoenkinih adutov je bila njena razmeroma ugodna cena. Sodeč po dostopnih virih, po katerih je pobrskal Index, je bila cena nove stoenke, objavljena leta 1972 v Avto Magazinu, 40.040 dinarjev oziroma okoli 2.084 dolarjev. Index je to preračunal na današnje vrednosti: ob upoštevanju inflacije bi bila cena avtomobila okoli 15.500 dolarjev oziroma okoli 15.000 evrov. To je znesek, za katerega je danes denimo mogoče kupiti nov avtomobil Dacia Sandero.
Morda je še boljši pokazatelj kupna moč državljanov glede na višino povprečne plače.
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Preberite tudi
Najbolj brano
Trenutno
9 °C
Deževno
torek, 11. 3
Deževno
sreda, 12. 3
Deževno
četrtek, 13. 3
Deževno
7-dnevni obeti