Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Žižkovi Problemi na gledališkem odru


A. P.
20. 9. 2017, 10.45
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

_zzzunnamed.jpg

##IMAGE-2745951##

Ko se bodo v nedeljo pod večer zaprla volišča in bo ena Slovenija hitela štet glasove, se bo ena druga Slovenija v Novem mestu priklopila na dovod nove glasbe. Ta bo zaživela na odru Anton Podbevšek Teatra, ki bo za en večer postal koncertno prizorišče. Na njem bo v ospredju ustvarjalec, ki je v dnevnih urah digitalni strateg, nočne pa iz njega izvabijo analogne razloge za veselje in uteho. Primož Žižek bo z zasedbo Problemi namreč premierno predstavil svoj težko pričakovani glasbeni prvenec EPP (ekonomsko propagandni pop). 

Žižek je svoj prvenec pripravljal skoraj deset let, vmes napisal ducat ali dva besedil, ki so se znašla na albumih zasedbe Dan D, pevke Alye in še kje, predvsem pa iskal svoj glasbeni izraz, ki se je iz sprva mišljenega »domačega popa s havajsko kitaro«, kot se je to zapisalo avtorju priložnostne objave z začetka snemanja albuma, prelevil v sredinski pop s primesmi funka, rocka in bluesa.

Jasno je, da so glasbeni izdelki, ki se medijo tako dolgo, vselej posledica več naključij. Od teh, ki se zgodijo na vsakdanjih življenjskih križiščih, do teh, ki se zgodijo pod kožo ustvarjalcev. V Žižkovem primeru je bil bržčas usoden ustvarjalni trikotnik Žižek – Tokac – Pak. In če je naveza s Tokcem logična, saj velja, da ju z Žižkom veže dolgoletno prijateljstvo, ki je vzklilo na okljuku reke Krke, je naveza s Pakom prišla kot podaljšek tega duela.

In tu se je zgodila točka preloma.

Žare Pak je glasbeni producent, ki mu izrazito leži gnetenje novih imen in novih zvočnih podob. Iz solidnih nastavkov zna sestaviti včasih skoraj osupljivo zvočno sliko, prestavlja jih in kombinira po svoje, da slednjič zazvenijo povsem drugače, sveže in – kar je v popu posebej čislano – blizu temu, kar prenesejo ušesa nosilcev zvoka.

V tem smislu je bil Pakov prihod v Žižkovo ustvarjalno polje ključen za valovanje, ki je privedlo do prelitja idej v življenje.

Danes je pred nami album desetih skladb, ki jih je kot avtor zasnoval Žižek sam, v zaključni fazi se mu je v nekaterih pridružil Tomislav Jovanović Tokac. Aranžmaji so v večji meri delo Paka, ki je album tudi mixal in produciral.

Nastala je uglasbljena zbirka desetih zgodb(ic), tako rekoč krokijev, ki se zdijo, kot bi jih vzeli iz življenja povprečnega moškega v najboljših letih, z nekaj praskami in ranami za seboj.

To je album, ki ne sili v izpovedne višave, pač pa kliče k uživanju življenja in odprtemu zajemanju njegovih pozitivnih plati. Pesmi na njem ne povezuje zelo očitna rdeča nit, pač – morda je rdeča nit prav v njihovi raznolikosti.

Album je nastajal na več koncih, v studijih Kif Kif Žareta Paka, Lotos Studiu, Pavarotti centru v Mostarju in Marshu Martina Štibernika.

Glasbeni delež na njem pa so prispevali: bobnar Stephan Emig (tudi član stalne glasbene zasedbe v nemški različici šova The Voice), klaviaturist Davor Klarič, basista Dejan Slak in Jošt Drašler, kitarista Matej Mršnik in Matej Sušniktrobentač Andrej Rebernik ter Tokac na različnih instrumentih in spremljevalnih vokalih.
 
Večina studijske zasedbe bo z Žižkom tudi na premierni predstavitvi albuma, to nedeljo, 24. septembra, ob 20. uri,  v novomeškem Anton Podbevšek Teatru, kjer se mu bo pridružilo tudi nekaj gostov, med katerimi velja posebej izpostaviti vodilnega protagonista novomeškega glasbenega vala zadnjih dveh desetletij, Tokca.

Vstopnice za koncert so brezplačne in na voljo po predhodni prijavi na naslov: anjapavlin.pr@gmail.com Veljala bodo sporočila, prejeta do petka, 22. 9., do 18. ure.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.