© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Alkoholni hlapi
Čas branja 4 min.

Hop cefizelj: pijani politiki za volanom


Ž.F.
5. 6. 2025, 14.36
Posodobljeno
14:53
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Kratek izbor iz bolj ali manj oddaljene kronike opitih politikov.

boštjan trilar
Bobo
Boštjan Trilar med nazdravljanjem.

Spominjamo se primerov političnih funkcionarjev, ki so pregloboko pogledali v kozarec, nato pa sedli za volan.

Prva liga

Zlasti od politikov na najvišjih političnih funkcijah bi pričakovali, da si uredijo prevoz ali pokličejo taksi, če spijejo kozarec vina, vrček piva ali šilce žganja (oziroma kombinacijo slednjih) preveč.

Tega decembra 2010 ni storil takratni minister za lokalno samoupravo in regionalni razvoj Henrik Gjerkeš, ki so ga policisti na ljubljanski obvoznici ustavili po novoletni zabavi. Njihovo pozornost je zbudila upočasnjena vožnja, ki naj bi bila posledica počene pnevmatike. Član Desusa je napihal 0,64 miligrama alkohola na liter izdihanega zraka. Streznil se je na policijski postaji, iz medijskih poročil izhaja, da se je tam zadržal med 4.30 in 11. uro. Še isti dan je odstopil. S tem je po lastnih besedah želel zaščititi svojo integriteto in integriteto vlade, ki jo je vodil Borut Pahor.

Henrik Gjerkeš
Bor Slana / Bobo
Novoletna zabava, po kateri je odstopil Henrik Gjerkeš, se je po njegovih besedah začela ob pol treh, končala pa »nekje ob štirih zjturaj«.

»Novoletna zabava s sodelavci je bila prijetna. Po celem dnevu brez hrane in nekaj kozarcih je bilo alkohola očitno preveč. Dogodek obžalujem,« je ob slovesu od politike dejal Gjerkeš.

Pred odgovornostjo ni bežal niti poslanec Peter Vilfan, ko je maja 2014 na meji alkoholiziranosti povzročil hudo prometno nesrečo. V Šiški je na prehodu za pešce zbil 84-letnega moškega, ki je pri zeleni luči prečkal cestišče, in ga huje poškodoval. Na kraju je v »frulico« mož v modrem napihal 0,32 miligrama alkohola na liter izdihanega zraka.

Peter Vilfan
MPA
Analiza krvi je pokazala, da Peter Vilfan ni vozil pijan. Če pije, se zdaj v avto usede le na sovoznikov sedež.

»Sobotno popoldne sem preživel v družbi prijateljev in očitno popil pivo preveč. V prepričanju, da nisem spil preveč in da sem sposoben vožnje, sem se odpravil domov, pri tem pa je prišlo do neljubega dogodka,« je po nesreči zapisal Vilfan in odstopil kot poslanec. Kasnejša analiza krvi je sicer pokazala, da je bila vsebnost alkohola v mejah dovoljenega. Njegovo načelnost so julija istega leta volivci nagradili s ponovno izvolitvijo na listi Zavezništva Alenke Bratušek.

križišče.jpeg
KMA / Marko Vavpotič
V arhivu smo našli fotografijo »usodnega križišča«.

Marca 2016 je sodišče Vilfana zaradi povzročitve nesreče obsodilo na osem mesecev pogojne zaporne kazni s preizkusno dobo treh let. Tedaj je dejal, da ne namerava ponovno odstopiti, saj ne more tega storiti »dvakrat zaradi iste zgodbe«. Izrazil je prepričanje, da je »verjetno edini v Sloveniji, ki je po nesrečnem dogodku naredil vse, kar je treba narediti« in se zavezal, da ne bo nikoli več vozil, če bo popil le kapljico alkohola.

Aprila 2020, v obdobju epidemije covida-19, je odmeval primer državnega sekretarja na ministrstvu za notranje zadeve Franca Breznika, ki je s službenim avtomobilom, a izven službenega časa, na ljubljanski obvoznici prekoračil omejitev hitrosti. Ustavila ga je patrulja, alkotest je pokazal 0,44 miligrama alkohola na liter izdihanega zraka. 

Franc Breznik
Marko Vavpotič
Franca Breznika so policisti ujeli, ko se je vračal s sestanka, kjer je za humanitarne organizacije v njegovi občini Lenart urejal donacijo sadja in zelenjave.

»Moja prehrana ta dan je bila eno jabolko in dve kavi ves dan. Iz vljudnosti smo potem z nekom, ki je doniral čebulo, spili, kar priznavam, dva kozarca viskija. Sedel sem v avto, peljal po obvoznici, in ker je bil vmes tunel, je bila omejitev 100, ne 130 km/h,« je razlog za »spodrsljaj« takrat pojasnjeval Breznik, ki je vozil 20 kilometrov na uro prehitro. Mudilo se mu je s srečanja, ki je potekalo v podjetju Derby banane, ki je v lasti »kralj banan« Izeta Rastoderja. Modri angeli so člana SDS ga kaznovali s 600 evri in 16 kazenskimi točkami. Skoraj dva tedna po dogodku je notranjemu ministru Alešu Hojsu ponudil odstop, ki ga je ta sprejel.

Županski podvigi

Župan Svete Trojice v Slovenskih Goricah David Klobasa kopak ni prvi župan, ki je ostal brez vozniškega izpita. Kranjski župan Boštjan Trilar je februarja 2016 krepko »podprt« povzročil prometno nesrečo. Kot je moč prebrati na straneh takratne črne kronike, se je s popivanja je vračal domov v Stražišče, ko je z občinskim golfom trčil v nasproti vozeči kombi. Preizkus alkoholiziranosti je odklonil, zapovrh pa naj bi se še nedostojno vedel do policistov. Končal je v pridržanju, po opravljenem strokovnem pregledu pa so Trilarju po postari kvalifikaciji pribeležili 1,1 promila alkohola.

»Javno se opravičujem vsem vpletenim, vsem, ki sem jih kakor koli prizadel, javno se opravičujem tudi Kranjčankam in Kranjčanom. Prav tako se danes ponovno javno opravičujem tudi policistom,« se je spokoril Trilar, odstopil pa ni. Po pogovoru z mestnimi svetniki si je naložil dva meseca družbenokoristnega dela na področju prometne varnosti v Kranju. Obenem je moral plačati 5600 evrov kazni, izrečena pa mu je bila 18-mesečna prepoved vožnje.

Januarja 2018 so možje postave med nadzorom prometa zasačili močno alkoholiziranega postonjskega župana Igorja Marentiča. Napihal je 0,83 miligrama alkohola na liter izdihanega zraka (1,73 promila alkohola). Ni mu pomagalo, da so športni prostorih, z odprtja katerih se je peljal domov, od njegovega doma oddaljeni le dober kilometer.

Igor Marentič
Valter Leban / Bobo
Da je naredil napako, za kar prevzema vso odgovornost, je leta 2018 dejal Marentič, ki je še danes postojnski župan.

»Za to napako mi je res iskreno žal in se opravičujem,« je po večtedenskem molku dejal Marentič. Tudi on ni odstopil. Plačati je moral 1300 evrov kazni, sodišče pa mu je izreklo stransko kazen 18 kazenskih točk, s čimer mu je prenehala veljavnost vozniškega dovoljenja. Je pa postojnski župan nato zaprosil za odlog odvzema.

Iz naftalina

Marca 1995 se je pri Bistrici pri Tržiču zgodila prometna nesreča, ki je slovenskemu jeziku dal novo besedno zvezo. Kacinov klanec spletni slovar Razvezani jezik definira kot cesto ali cestni odsek, »kjer se je politik zapletel v prometno nesrečo, katere okoliščine ali epilog so zavite v najasnost ali pa se razpletejo nepogubno za akterja ali zaradi politične moči iztečejo v zanikanje, relativiziranje ali zastaranje«. Za kaj je šlo?

jelko kacin
Arsen Perić
Jelko Kacin s pivom na rokometni tekmi med Celjem in španskim Ademarju, november 2005.

Tedanji obrambni minister Jelko Kacin je med prehitro vožnjo po levem pasu cestišča trčil v avtobus, poln hrvaških turistov. On in potnica na avtobusu sta bila huje poškodovana. Kacin je trdil, da ni vozil vinjen, zatrdil je, da ne pije in med vrsticami celo namignil, da so mu nesrečo nastavili. O izsledkih krvnega preizkusa alkoholiziranosti je bil obveščen samo preiskovalni voznik. Ta je je Kacina tri leta zatem obsodil povzročitve prometne nesreče iz malomarnosti.

jelko kacin, kacinov klanec
Bobo
Razbit avtomobil Jelka Kacina je na vrh klanca privabil kar nekaj radovednežev.

© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.