© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Tudi Adria Mobil čuti posledice razmer na svetovnih trgih


lokalno
14. 9. 2008, 00.00
Posodobljeno
15. 09. 2008 · 06:47
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

300b9500.jpg
Lani so v Adrii Mobil izdelali 13.500 počitniških prikolic, avtodomov in mobilnih hišic. (foto: arhiv)

##IMAGE-2225823##

Adria Mobil se kljub slabšim razmeram na trgu po lastnih navedbah uspešno sooča z nastalimi razmerami in pričakuje, da bodo letošnji poslovni rezultati rahlo pod lanskimi. Lani so poslovali rekordno; ustvarili so 274 milijonov evrov prihodkov od prodaje in skoraj 14 milijonov evrov čistega dobička, so za STA povedali v družbi.

Kot so poudarili, je bilo leto 2007 za družbo rekordno tudi v proizvodnem smislu. Lani je družba, ki je eden največjih evropskih proizvajalcev počitniških prikolic, avtodomov in mobilnih hišic, prodala 13.500 izdelkov.

Blagovna znamka Adria je bila lani po podatkih evropske karavaninške zveze (ECF) s 4772 novo registriranimi avtodomi vodilna blagovna znamka v Evropi. Adrii sledijo tri nemške blagovne znamke, in sicer Dethleffs, Hymer in Bürstner.

"Seveda je tudi panoga karavaninga podvržena aktualnim gospodarskim trendom in podjetja te vplive že čutimo," so navedli. Oceno o poslovnem rezultatu v tem trenutku težko podajo, saj je pred njimi najbolj aktivno sejemsko obdobje, ko bodo predstavili novo, doslej najširšo paleto izdelkov na vseh pomembnejših trgih.

"Spremenjeni pogoji poslovanja na trgu že vplivajo na panogo in njene proizvajalce; dvig cen surovin, nafte ter umirjanje potrošnje predstavljajo zelo zahtevno okolje za doseganje načrtovanih ciljev, vendar smo v Adrii Mobil v preteklih letih veliko vlagali v razvoj naših produktov, blagovne znamke in poslovne mreže in se v tem trenutku uspešno soočamo z nastalimi razmerami," so dejali in dodali, da brez posledic zmanjšane gospodarske dinamike ne bo šlo.

Praktično na vseh trgih EU je v panogi v primerjavi s preteklim obdobjem opaziti umirjanje rasti, napovedi pa niso optimistične. Ob tem so poudarili, da pri poslovanju ne morejo mimo upoštevanja tržnih zakonitosti. To pomeni stalno spremljanje vplivov iz okolja, ki se jim je treba prilagajati tako v proizvodnem kot poslovnem smislu ter zagotavljati pogoje za stroškovno učinkovito delovanje.

Razmere na trgu vplivajo tudi na zmanjšanje zaposlenih v družbi. Konec lanskega leta je bilo zaposlenih 839 delavcev, od tega 153 za določen čas, predvsem zaradi povečanega obsega dela. Kot so poudarili, je v letošnjem letu zaradi spremenjenih razmer v evropskem in svetovnem gospodarstvu obseg povpraševanja na trgu zmanjšan, zato se temu vsi proizvajalci v panogi aktivno prilagajajo.

V septembru je v družbi zaposlenih 750 delavcev, nadaljnje odločitve o zmanjšanju zaposlenih pa bodo odvisne predvsem od svetovnih gospodarskih in panožnih razmer. "Dolgoročno uspešnost ter ekonomsko in socialno sprejemljivost poslovanja lahko namreč zagotavljamo le z uravnoteženjem razmerja med ponudbo in povpraševanjem na trgu, pri čemer pa ne smemo odmisliti kriterijev produktivnosti, učinkovitosti ter dodane vrednosti, ki so vsi po vrsti merilo poslovnega uspeha," so poudarili.

Adria Mobil večino svojih izdelkov, približno 97 odstotkov, proda na evropskem trgu. "V zadnjem obdobju vlagamo tudi v razvoj novih, perspektivnih trgov, izmed katerih velja omeniti preboj na japonski, avstralski ter nenazadnje tudi ruski trg, so še povedali.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.