© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Od leta 2013 iz Revoza tudi smarti


dolenjski-list
B. B.
7. 4. 2010, 14.00
Posodobljeno
09. 05. 2010 · 14:53
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

smart_2.jpg
V novomeškem Revozu bodo delali tudi "žepne mercedese". (Vir fotografije: smart.com)

Predsednik Zveze Renault-Nissan Carlos Ghosn in predsednik upravnega odbora Daimler AG Dieter Zetche sta danes objavila obsežno strateško sodelovanje, ki med drugim zajema tudi izdelavo novega štirisedežnega modela smart v tovarni Revoz v Novem mestu. Začetek proizvodnje modelov, razvitih na skupni osnovi, je predviden od 2013 dalje.

Kot sporočajo iz Revoza sta skupini objavili tudi izmenjavo delnic, ki bo Zvezi Renault-Nissan omogočila 3,1 % delež v Daimlerju, slednji pa bo dobil 3,1 % delež v Renaultu in 3,1 % delež v Nissanu.

Novi smarti in twingi tudi električni

revoz.jpg
Od leta 2013 bodo v Revozu proizvajali nove twinge in smarte s konvencionalnimi in električnimi motorji ter winde (na fotografiji), proizvodnja clia II pa bo do takrat najbrž dokončno ustavljena. (Foto: B. B./arhiv DL)

Kot sta se dogovorila avtomobilska giganta, bodo naslednik današnjega smarta fortwo, novi štirisedežni smart in naslednik renault twinga nastajali na osnovi skupaj razvite konstrukcijske osnove, medtem ko bo dizajn vseh treh modelov popolnoma različen. Zasnovi novih avtomobilov bo skupen tudi pogon na zadnja kolesa, ki ga trenutno uporabljajo smarti.

Začetek proizvodnje modelov, razvitih na skupni osnovi, je predviden od 2013 dalje. Tovarna smartov v Hambachu (Francija)  bo proizvajala dvosedežno različico, medtem ko bo Renaultova tovarna Revoz v Novem mestu zagotavljala proizvodnjo različic s štirimi sedeži. Že od začetka prodaje bodo novi modeli smarta in twinga na voljo tudi v električni različici.

Izmenjava motorjev in skupen razvoj novih

Sodelovanje na področju pogonskih sklopov temelji na skupnem razvoju Zveze Renault-Nissan in Daimlerja pri dizelskih in bencinskih motorjih z nizko porabo.

motorji_2.jpg
Renault-Nissan in Daimler napovedujeta tudi sodelovanje na področju razvoja novih motorjev. (Foto: B. B./arhiv DL)

Zveza Renault-Nissan bo Daimlerju dobavljala svoje bencinske in dizelske motorje s 3 in 4 cilindri, ki jih bo prilagodila in spremenila v skladu z Mercedesovimi posebnostmi. Gre za partnerstvo, od katerega bosta imeli korist obe strani, poudarjajo v Renaultu. Daimler bo tako lahko uporabil motorje Zveze Renault-Nissan in s tem izkoristil nove komercialne priložnosti za svojo bodočo paleto kompaktnih vozil višjega razreda Mercedes-Benz, pri čemer bo Zvezi Renault-Nissan omogočil boljšo izkoriščenost proizvodnih zmogljivosti.

Daimler bo Infinitiju (divizija Nissan Motor Company za višji prodajni razred) dobavljal obstoječe motorje, in sicer bencinske motorje ter dizelske motorje s 4 ali 6 cilindri. Tudi to sodelovanje predstavlja prednosti za obe stran, so prepričani v Renaultu, saj bo Infiniti lahko uporabil Daimlerjeve motorje, Daimler pa bo bolje izkoristil svoje proizvodne zmogljivosti.

Daimler, Renault in Nissan bodo sodelovali tudi na bodočih projektih bencinskih in dizelskih motorjev. Odločitev o izbiri tovarne za razvoj novih skupaj razvitih motorjev bodo sprejeli naknadno, tako da bo zagotovljena dobra porazdelitev količin med partnerji.

Sodelovanje na področju lahkih gospodarskih vozil

Proizvajalci so se tudi dogovorili, da bodo tesno sodelovali na področju lahkih gospodarskih vozil. Od leta 2012 bo Mercedes-Benz Vans razširil svojo paleto lahkih gospodarskih vozil z novim vstopnim modelom. Za ta model bo uporabljena Renaultova tehnologija, proizvajali pa ga bodo v Renaultovi tovarni v Maubeugeu, Francija. Tudi tu bosta oba partnerja imela korist zaradi višjih proizvodnih količin, boljše izkoriščenosti proizvodnih zmogljivosti, delitve naložb in posledično boljše skupne strukture stroškov, sporočajo iz Renaulta.

Izmenjava delnic

Strateško partnerstvo je podkrepljeno z navzkrižnim istočasnim sodelovanjem v kapitalu, ki bo vsem trem proizvajalcem omogočalo benchmarking in ustvarjanje sinergij na osnovi partnerstva, ki bo prinašalo dolgoročno korist. Izmenjava delnic bo potekala v naslednji obliki:

Daimler bo prejel 3,1 % delnic, ki jih bo na novo izdal Renault;

Daimler bo prejel od Renaulta 3,1 % obstoječih Nissanovih delnic;

Renault bo prejel 3,1 % Daimlerjevih delnic;

Renault bo prenesel 1,55 % svojega deleža v Daimlerju Nissanu v zamenjavo za 2% Nissanovih delnic;

Renault in Nissan bosta obdržala vsak 1,55 % Daimlerjevih delnic.

Druge možnosti sodelovanja

Strateško sodelovanje bosta koordinirala Renault-Nissan B.V. za Zvezo Renault-Nissan in Daimler, in sicer v okviru odbora, v katerem bodo zastopane vse strani. Odboru bosta predsedovala Carlos Ghosn in Dieter Zetsche, vodili pa ga bodo vodilni iz vseh treh družb.

Kot sta se dogovorila avtomobilska giganta, bodo naslednik današnjega smarta fortwo, novi štirisedežni smart in naslednik renault twinga nastajali na osnovi skupaj razvite konstrukcijske osnove, medtem ko bo dizajn vseh treh modelov popolnoma različen. Zasnovi novih avtomobilov bo skupen tudi pogon na zadnja kolesa, ki ga trenutno uporabljajo smarti.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.