Minister Vlačič: Dolenjska AC dokončana v letu dni


Dolenjska bo zadnji odsek avtoceste dobila natanko čez leto dni, je bilo slišati na današnji razširjeni seji Upravnega odbora Gospodarske zbornice Dolenjske in Bele krajine, ki se je je udeležil tudi minister za promet Patrick Vlačič.
Minister je povedal, da so ga takoj ob prevzemu funkcije seznanili s problematiko dolenjske avtoceste. Poudaril je, da v tem času pospešeno odpravljajo ovire za dokončanje odsekov mimo Trebnjega in Mirne Peči. Tu gre predvsem za rešitev še zadnjih vprašanj glede spornih zemljišč. Postopkov razlastitve, ki so jih sicer začeli že pred leti, namreč ne nameravajo končati, ves postopek je predolgotrajen, z lastnikoma zadnjih dveh spornih zemljišč , Mirkom Kovačičem in družino Lužar, so začeli intenzivna pogajanja in minister Vlačič optimistično pričakuje, da naj bi bila ta vprašanja rešena v roku meseca dni. Če bo temu res tako, bomo avtocestno povezavo z Ljubljano v celoti dejansko dobili do junija 2010.
Tem rokom je danes pritrdil tudi Boštjan Rigler z Darsa. Po njegovih besedah postopek vodijo po dveh tirih - redni postopek razlastitve, ki sicer poteka, je, kot rečeno, dolgotrajen, zato vzporedno iščejo še drugačno rešitev, kjer pri pogovorih pomagajo tudi vpletene občine.
Vendar pa si je Franci Kek, poslanec Zaresa, danes kljub temu zaželel, da izvajalcev v bodoče ne bi več motile nepredvidljive okoliščine - to pa je očitno tudi dejstvo, da imajo zemljišča svoje lastnike, in pa, da bo tudi letos prišla zima ...
''Zahteva po avtocesti je legitimna. Popolnoma jasno je, da dobra infrastruktura zagotavlja razvoj. Odkar sem prišel na ministrstvo, se ukvarjam s tem delom avtoceste, odstranjujemo ovire,'' je povedal minister. Kot rečeno, so začeli pospešena pogajanja za odkup zadnjih zemljišč, sicer bi na dokončanje razlastitve čakali še nekaj let. In to se lastniki tudi dobro zavedajo, še dodaja minister.
Prav zaradi vsega tega, kar se je dogajalo ob pripravi in sami gradnji dolenjskega kraka, pa je minister Vlačič predlagal tudi spremembe nekaj predpisov - glede razlastitev, umeščanja v prostor (kar je v trebanjskem primeru trajalo 14 let) in glede javnega naročanja ter revizije. ''Vsi ti predpisi skupaj predstavljajo coklo,'' pravi minister.
Predsednik Gospodarske zbornice Dolenjske in Bele krajine Jože Colarič vztraja, da dolenjsko in belokranjsko gospodarstvo avtocesto zahteva takoj. Glede 3. razvojne osi pa bo območje po njegovih besedah vendarle prvo in ne zadnjo, kot je bilo pri avtocesti, saj naj bi po njegovih podatkih odsek od Novega mesta (vključno z novomeško obvoznico) z belokranjskim nadaljevanjem imel prednost, saj je trasa tudi najbolj usklajena.
Direktor GZDBK Franci Bratkovič je še enkrat več povzel gospodarske kazalnike, ki dolenjsko gospodarstvo uvrščajo v sam slovenski vrh. ''To je tudi rezultat tega, da smo pred 50. leti dobili avtomobilsko cesto, zdaj pa je sodobna povezava pomembna zaradi izvoza in oskrbe. V sedanjih razmerah sinhrona proizvodnja ni mogoča. Dodatna težava je, da težko dobimo strokovnjake iz prestolnice, ker se ne želijo voziti po cesti, kakršna je zdaj,'' opozarja Bratkovič. In kaj pravi o napovedanem datumu izgradnje, juniju 2010? ''Komentirali ga bomo takrat, ko bomo res rezali kakšen trak!''
Ministra Vlačiča danes popoldne pričakujejo še v Trebnjem, kjer mu bodo predstavili še svoje poglede na razvoj prometne infrastrukture. Nato bo minister odšel v Posavje - udeležil se bo delovnega srečanja z župani občin razvojne regije Posavje v Krškem ter pozno popoldne v Podbočju odprl tamkajšnjo prenovljeno regionalno cesto.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Minister dr. Patrick Vlačič o zahtevah Dolenjcev po avtocesti, razlastitvi, spremembi predpisov
Boštjan Rigler o pridobivanju zadnjih zemljišč
Želja Francija Keka
Jože Colarič
Franci Bratkovič o uspešnem dolenjskem gospodarstvu