Križanič: Revozova delovna mesta niso ogrožena

##IMAGE-2215748##
Potem, ko smo pred časom poročali, da ima novomeški Revoz zaradi večjih naročil na račun subvencij tujih držav za kupce novih eko-vozil toliko dela, da uvaja delovne sobote, ugodne vesti za novomeško podjetje prihajajo tudi iz Bruslja.
Tam se namreč mudi slovenski finančni minister Franc Križanič, ki je danes izjavil, da po zagotovilih odgovornih v Franciji ostaja Revoz pomemben del Renaulta. Delavcem v Revozu se ni treba bati za delovna mesta, je menil Križanič.
"Dejstvo je, da avtomobilska industrija v Franciji zaposluje približno deset odstotkov delovne sile, torej je zelo pomemben sektor za francosko gospodarstvo, zato je šla francoska vlada proizvajalca avtomobilov direktno kreditirati," je minister pojasnil ukrepe francoske vlade, ki so v EU sicer naleteli na številne kritike.
"Ni dvakrat reči, da bomo morali mi kje drugje izvesti podobne ukrepe, če krediti ne bodo normalno stekli," je dejal minister in med morebitnimi sektorji, kjer bi bili takšni ukrepi pomembni, izpostavil belo tehniko. Sicer pa je ponovno izrazil pričakovanje, da se bodo kreditne dejavnosti sprostile.
Francoski predsednik Nicolas Sarkozy je včeraj razgrnil načrt za pomoč avtomobilskemu sektorju v Franciji, ki vključuje slabih osem milijard evrov sredstev, od tega po tri milijarde za Peugeot Citroen in Renault, ki posluje tudi v Sloveniji. Pogoj za pomoč naj bi bil, da proizvajalci obdržijo svoje tovarne v Franciji.
"Francoska vlada se je odločila za ugodne kredite obema večjima proizvajalcema avtomobilov. To je posledica kreditnega krča, zaradi katerega mora vlada direktno kreditirati proizvajalce zaradi padca povpraševanja in pričakovanja, da bo povpraševanje v nadaljevanju naraščalo," je danes pojasnil minister Križanič.
"Evropski trg avtomobilov je specifičen, je sicer v veliki meri zasičen, saj večina gospodinjstev avto ima, a tako velik, da že samo obnavljanje voznega parka terja več kot milijon novih vozil letno, tako da bo povpraševanje v nadaljevanju precej večje od tega upada oziroma se bo to izravnalo," je še razložil.
Ukrepi, ki jih sprejemata francoska in nemška vlada, poskušajo po njegovih besedah stimulirati zamenjavo voznega parka in tako skrajšati obdobje krča, ki je nastal zaradi oteženega dostopa do kreditov in pozneje zaradi pesimizma potrošnikov ter prestavljanja načrtov družin za nakup avtomobila v poznejša obdobja.
Evropska komisija je danes v Bruslju nakazala, da obstaja "določena zaskrbljenost", da bi francoski načrt za pomoč avtomobilskemu sektorju lahko bil v neskladju s pravili konkurence v EU. Komisija je francoski vladi danes poslala pismo, v katerem jo poziva, naj pojasni podrobnosti načrta, je povedal tiskovni predstavnik komisije Jonathan Todd.
O kritikah Evropske komisije pa tudi češkega predsedstva zaradi francoskih načrtov je minister Križanič dejal, da ne ve, kaj točno piše v kreditnih pogodbah med francosko državo in podjetjema. "Besede, ki so bile pri tem izrečene, pa so bile nekoliko nerodne z vidika delovanja enotnega evropskega trga," je dodal.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se