© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Kako veliki so lahko majhni


lokalno
11. 11. 2007, 00.00
Posodobljeno
02:10
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Slovenija šteje po zadnjem štetju 2.019.406 prebivalcev, kar je primerljivo s številom ljudi, ki živijo v solidnem večjem svetovnem mestu kot je na primer Nairobi, Rim, Hamburg ali Bukarešta. Lahko bi mirno rekli, da nas je malo in smo gotovo majhna država, ne glede na to, da smo združeni v veliko Evropsko Unijo.

Ugotovitev je sicer jasna, vendar se za njo skriva mnogo pomembnih ugotovitev. Prva je gotovo, da je slovenski trg majhen in so vsa uspešna slovenska podjetja preprosto prisiljena iskati priložnosti v tujini. Še več, najverjetneje resnično uspejo ravno tista podjetja, ki svoj razvoj ali dejavnost temeljijo ravno na globalni ravni oziroma njihove storitve in produkti rešujejo probleme tako v Sloveniji kot na Kamčatki. Ozrimo se le naokoli po naši regiji - Krka, Adria Mobil, Akrapovič so uspešni paradni konji, ki glasno topotajo po celotni zemeljski krogli.

Marsikdo s podjetniško žilico bi sedaj pripomnil, hej, vendarle, kako naj se mali borijo na globalni ravni proti velikanom? Preprosto, s pomočjo edinega orodja, ki kaj takega omogoča in prinaša resnično revolucijo v svet globalnega trženja ali prodaje. Govorim o spletu, internetu.

Kakorkoli se morda zdi, da precenjujemo možnosti, ki jih ponuja splet, na drugi strani strokovnjaki ugotavljajo, da gre večinoma celo za podcenjevanje. Poglejmo primer - IBM v svoji zadnji raziskavi ugotavlja, da bo spletno oglaševanje v naslednjih petih letih bolj spremenilo celoten oglaševalski prostor kot se je ta spreminjal v minulih petdesetih. Raziskavo so celo naslovili »Konec oglaševanja kot ga poznamo«, kar je pogumno, a ta raziskava ni edina, ki sodi tako. Ena od usmeritev, ki jo v oglaševanju omogoča splet, je namreč ciljanje zelo natančno določenih skupin ljudi.

Ste že kdaj videli na televiziji oglas za pralni prašek? Ga v resnici sploh kupujete? Ne? No, to je primer ravno obratnega, izjemno nenatančnega ciljanja skupine ljudi, ki kupuje pralni prašek. Oglas na televiziji kažemo vsem in upamo, da ga bo videl tudi kdo, ki mukotrpno pere žehto. Pri spletnem oglaševanju bi se radi izognili ravno temu in se tudi v resnici lahko, saj lahko na različne načine natančno ciljamo z oglasi takrat, ko to želimo in ravno tiste "surferje", ki jih oglas zadeva oziroma vsaj približno zanima naša ponudba.

Začeli smo z našo majhnostjo in logično vprašanje je, kaj ima majhnost s spletnim oglaševanjem? Preprosto, natančno ciljanje uporabnikov pomeni tudi nižje stroške oglaševanja glede na potencialne učinke. To pa za našo relativno majhnost pomeni, da lahko z dobro idejo, storitvijo ali produktom, z relativno majhnimi vložki, konkuriramo tudi največjim globalnim podjetjem. Gre preprosto za izkoriščanje različnih tržnih niš, ki jih nič ne more tako dobro napadati kot ravno splet.

Pri tem sploh ni vprašanje ali bodo slovenska podjetja zagrabila spletno priložnost. Vprašanje je le, ali bomo pri tem hitrejši od Kitajcev, Hrvatov, Madžarov in drugih, ki so podobno lačni uspeha.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.