Javni promet prihodnosti: Minister Kumer razkril načrt
Minister Bojan Kumer je napovedal vrsto aktivnosti za nadaljnji razvoj javnega potniškega prometa, ob tem pa podčrtal prednosti njegove rabe.

Z ustanovitvijo Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa je bilo na področju javnega potniškega prometa po oceni govorcev na konferenci Dan potnika narejenega veliko, a številni izzivi ostajajo. Minister Bojan Kumer je napovedal vrsto aktivnosti za nadaljnji razvoj področja, ob tem pa podčrtal prednosti rabe javnega potniškega prometa.

Uvajanje sprememb navad potnikov
S pomočjo Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) so po besedah ministra za okolje, podnebje in energijo Kumra z namenom izboljšanja javnega potniškega prometa uspeli vzpostaviti jasen sistem upravljanja. Kot pomemben korak je izpostavil lansko integracijo železniškega in avtobusnega prometa. "Vsaka veja ima svoje značilnosti, a povezovanje je ključ za naprej," je poudaril.
Spomnil je tudi na uvedbo novih koncesij v avtobusnem prometu. "Spremembe niso bile lahke, tudi zato, ker smo se lotili spremembe navad potnikov. To pa je vedno izziv," je dejal.
Rezultati se po Kumrovih besedah že kažejo, ostajajo pa potrebe po tehnoloških posodobitvah. "Želim si še več rezultatov in hitrejše rezultate, a v državi ne gre vse tako hitro. Javni razpisi trajajo, obstajajo pritožbe, zakonske podlage, pravilniki ... to vzame mesece. V podjetjih to štejemo v dnevih, v državi v mesecih," je dejal.

Ključni štirje koraki za nadaljni razvoj
Kumer je izpostavil štiri bistvene korake za nadaljnji razvoj javnega potniškega prometa. "Spremenili bomo informacijski sistem, česar smo se že lotili. Podedovali smo slabega, ki ne ustreza več sodobnemu času; to je prva stvar, ki jo moramo narediti," je dejal.
Drugi korak je uvajanje brezemisijskih vozil, najprej v mestih, nato tudi širše. "Zagotovo si želimo živeti v čistem okolju," je poudaril minister. Prav tako bodo v prihodnje širili dejavnost prevozov na klic, kjer vidijo velik potencial. "S tem izboljšujemo mobilnost kot tako, predvsem v krajih, ki so bolj oddaljeni," je dejal.
Četrti korak pa je po Kumrovih besedah predvsem nagovarjanje potnikov, naj javni potniški promet postane njihova vsakdanja izbira. Mora pa biti javni potniški promet vključujoč. "Želimo si ga peljati tako, da se nihče v naši družbi ne bo kdaj počutil, da je ostal pozabljen," je zagotovil.
Optimizacija potovalnih časov
Tudi direktor DUJPP Miran Sečki je med izzivi naštel nenehno optimiziranje potovalnih časov, vzpostavitev portala za potnike z zanesljivi informacijami, testne projekte v izvajanju, klicni center, spremljanje in prilagajanje situacijam ter ozaveščanje in spreminjanje uporabniških navad.
Med aktivnostmi je izpostavil ukrepe za razvoj DUJPP, spremljanje zadovoljstva in migracij potnikov ter spodbujanje delovno aktivnega prebivalstva k uporabi javne potniškega prometa.
Mediana opravila raziskavo, ki je pokazala...
Raziskavi, ki ju je v razmaku enega leta za DUJPP izvedla družba Mediana, namreč kažeta, da velika večina prebivalcev nujne poti še vedno opravi z avtomobilom. Kot je pojasnila Katarina Muha iz Mediane, se navade potnikov v roku enega leta niso bistveno spremenile.
Okoli 40 odstotkov poti v službo in šolo še vedno opravi z avtom, okoli 27 odstotkov vprašanih se z javnim prometom odpravi po opravkih, nekaj več kot 22 odstotkov vprašanih pa jih javni promet uporablja tudi za poti v službo ali šolo. Zadnjo anketo je Mediana februarja opravila med 803 anketiranci prek spleta.

Dobra infrasturktura prometa je glavni temelj
Javni potniški promet po besedah ministra ni le logističen izziv. Je tudi orodje za blaženje podnebnih sprememb, je izpostavil. Prav tako učinkovit javni potniški promet vodi v zmanjšanje stroškov in tudi v družinskih proračunih lahko z uporabo javnega potniškega prometa ostane več denarja. "Je tudi odličen odgovor za učinkovitejšo rabo prostora," je poudari.
Dober javni potniški promet sicer temelji na dobri infrastrukturi, zato je to treba obnavljati in nadgrajevati, je še povedal.
"Pravijo, da je ureditev javnega potniškega prometa vedno odmikajoča se tarča. To tarčo bomo kontinuirano zasledovali z izboljševanjem uporabniške izkušnje," je na strokovni konferenci Dan potnika v organizacij DUJPP še obljubil minister Kumer.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se