Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Pogovori
Čas branja 2 min.

Han v hoško Magno vabi kitajskega proizvajalca električnih vozil


STA
L.T.
3. 6. 2025, 16.47
Posodobljeno
19:44
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Gospodarski minister se je sestal s predstavniki kitajske družbe Nio in se zavzel za nadaljevanje pogovorov o možnostih sodelovanja.

1748433145-cr3a0378-1748433068384.jpg
Robert Balen
Minister za gospodarstvo Matjaž Han

Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han se je danes v Münchnu sestal s predstavniki kitajskega izdelovalca električnih avtomobilov Nio ter se zavzel za nadaljevanje pogovorov o možnostih sodelovanja s slovensko avtomobilsko industrijo. Po neuradnih informacijah Dnevnika bi lahko vozila za Nio izdelovali v hoškem obratu Magne Steyr.

Kot so danes sporočili z ministrstva, je Han obiskal münchensko vozlišče tega avtomobilskega proizvajalca, ki s svojimi inovativnimi rešitvami postavlja nove standarde na področju električnega avtomobilizma.

"Podjetje predstavlja potencialnega partnerja za sodelovanje s slovensko avtomobilsko industrijo. V pogovoru s podpredsednikom Nio Europe Hui Zhangom se je minister zavzel za nadaljevanje pogovorov glede možnosti sodelovanja na področju avtomobilske industrije," so navedli.

Po neuradnih informacijah Dnevnika se kot potencialna slovenska lokacija za Nio omenja hoški obrat družbe Magna Steyr. Vanj – tam je delovala lakirnica – je ta kanadsko-avstrijska multinacionalka vložila več kot 150 milijonov evrov, nato pa je leta 2023 proizvodnjo ustavila in jo preselila v avstrijski Gradec.

Magna je z Niom začela sodelovati leta 2017. Kdaj bi v Sloveniji lahko izdelovali za Nio, ali bi slovensko tovarno odkupil od Magne in ali bo Magna v svoji tovarni v Gradcu v sodelovanju s slovenskim obratom sestavljala vozila za Nio za evropski trg, za zdaj ni znano. Kot danes neuradno poroča časnik, pa se omenja možnost razširitve obrata v Hočah, ki je začel obratovati leta 2019.

Po neuradnih informacijah STA sicer še ni bila sprejeta nobena odločitev, pogovori pa še potekajo.

Podjetje Nio s sedežem v Šanghaju so ustanovili leta 2012, leta 2018 pa so njegove delnice začele kotirati na newyorški borzi. Leta 2015 je Nio predstavil svoj prvi električni superšportni avtomobil EP9, lani pa blagovno znamko električnih avtomobilov z imenom Onvo za proizvodnjo serijskih vozil.

Nio je eden od ključnih igralcev na hitro rastočem trgu električnih vozil, a družba še ni dosegla dobičkonosnosti. Podjetje se je uveljavilo z inovativnim pristopom k polnjenju električnih avtomobilov z zamenjavo baterije, trenutno upravlja z več kot 3400 takšnimi polnilnimi postajami po svetu.

Magna se po poročanju avstrijskega časnika Kleine Zeitung s ciljem zapolniti proste proizvodne zmogljivosti v zadnjem času tudi sicer obrača proti Kitajski, kjer ima približno 20 let tudi tovarne. V kratkem naj bi začela sestavljati vozila za kitajska proizvajalca GAC Motor in Xpeng. V tem primeru naj bi iz Kitajske dobavljali montažne sklope in nekatere dele, nato pa sestavljali cele avtomobile. Po navedbah avstrijskega časnika bi se lahko kitajska proizvajalca vozil z delno dodelavo vozil v Avstriji med drugim izognila dodatnim carinam na uvoz v EU.

Matjaž Han se je s predstavniki Nia srečal v sklopu dvodnevnega obiska v Münchnu, kjer se je med drugim udeležil sejma Transport Logistic. Ta poteka od ponedeljka do četrtka, javna agencija Spirit Slovenija pa je na njem organizirala skupinsko predstavitev slovenskega gospodarstva, na kateri sodeluje 14 slovenskih podjetij in ustanov.

profimedia-0950861022.jpg
Profimedia
Električni avtomobil Nio Onvo, s katero želi družba navdušiti kupce teslinega Modela 3.

© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.