Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Trmasto vztrajanje nas lahko krepko stane

Zaradi vinjet ogroženo tudi evropsko financiranje dolenjske avtoceste


dolenjski-list
T.J.G.
6. 11. 2008, 11.00
Posodobljeno
03. 12. 2008 · 08:50
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

avtocesta_obrez.jpg
T. J. G.
Se lahko gradnja dolenjske avtoceste ustavi zaradi vinjet? (Foto: T. J. G.)

##IMAGE-3311983##

Evropska unija ne bo sofinancirala gradnje avtocestnih odsekov Pluska–Ponikve in Ponikve–Hrastje na Dolenjskem, če Slovenija ne bo uvedla vinjet s krajšim obdobjem veljavnosti. To so za Dnevnik potrdili v generalnem direktoratu za regionalno politiko pri evropski komisiji.

Evropska komisija je po poročanju Dnevnika zaradi neskladnosti vinjet z evropsko zakonodajo na način, kot jih je uvedla Slovenija, začasno že ustavila financiranje gradnje avtocestnega odseka Slivnica–Draženci na Dravskem polju. S tem naši državi grozi izguba 40 milijonov evrov, ki bi jih h gradnji 20 kilometrov dolgega odseka prispeval Bruselj.

»Odločanje o financiranju se bo nadaljevalo, ko bomo iz Slovenije dobili jasne signale, da namerava vlada uvesti tudi vinjete s krajšim rokom trajanja, ki ne bodo diskriminatorne do drugih državljanov EU,« je pojasnil tiskovni predstavnik generalnega direktorata za regionalni razvoj Dennis Abbott.

Na vprašanje, ali to pomeni, da bo evropska komisija do uvedbe eno- ali dvotedenskih vinjet »zamrznila« tudi odločanje o financiranju preostalih avtocestnih odsekov, je, kot poroča današnji Dnevnik, Abbott odgovoril: »Čeprav za zdaj nimam podatkov o drugih projektih, je logično, da bo tako. Če želi država članica pridobiti sredstva iz kohezijskega sklada, pri tem ne sme kršiti evropske zakonodaje. Tudi v našem interesu pa je, da se zadeva čim prej uredi.«

Slovenija je na »kohezijske« evre računala še pri gradnji manjkajočih dveh odsekov dolenjske avtoceste pri Trebnjem, ki naj bi skupaj stala več kot 150 milijonov evrov. Če bi naša država uspela – tako kot za odsek med Slivnico in Draženci – pridobiti sofinanciranje v višini okoli 15 odstotkov celotne investicije, bi lahko zaradi sedanje ureditve vinjet zgolj na Dolenjskem na dolgi rok izgubila še dodatnih 22 milijonov evrov. Ta številka sicer presega seštevek dveh lanskih dobičkov Darsa.

V družbi, ki jo vodi Tomislav Nemec, so za Dnevnik včeraj pojasnili, da vloge za pridobitev sredstev za odsek med Plusko in Hrastjem »še niso posredovali evropski komisiji, zato postopka odobritve ni mogoče zamrzniti«.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.