Tudi Revoz 'najboljši sosed'


Novomeški Revoz je tudi ob današnjem svetovnem dnevu okolja na obisk povabil najbližje sosede tovarne. Slednji tokrat niso prišli le na predstavitev Revozovih prizadevanj na področju ravnanja z okoljem, pač so so se prvič srečali tudi z novim direktorjem Alešem Bratožem.
Vse Renaultove tovarne po svetu so že pridobile okoljski certifikat ISO 14001, Revoz pa je ena od tovarn, ki ima najmanjši vpliv na okolje. Kazalci za porabo vode na izdelano vozilo, za porabo energije in količino nevarnih odpadkov so namreč v novomeški tovarni med najnižjimi v skupini Renault.
Kljub temu, da Revoz v treh izmenah dela 24 ur na dan, po besedah Bratoža pritožb sosedov ni. Podjetje se prilagaja in se denimo izogiba razlaganju kamionov v nočnem času, dodaja direktor. O ukinitvi treh izmen še ne razmišljajo, o dodatnem zaposlovanju pa tudi ne.
Aleš Bratož, ki se je v Revoz iz Renaultove tovarne v Moskvi vrnil po treh letih, je v tem času opazil očitno razliko oz. napredek tovarne na vseh področjih, je med najboljšimi v skupini Renault, njeno konkurenčnost namerava ohraniti.
Revoz se sicer pripravlja na proizvodnjo športnega modela twinga, pripravlja pa se tudi že projekt povsem novega vozila, vendar podrobneje o tem v tovarni še ne govorijo.
Dejstvo, da je Aleš Bratož prvi Slovenec na čelu Revoza, novi direktor jemlje kot izziv, pa tudi kot breme v obliki odgovornosti.
Ali so zadovoljni s svojim sosedom, smo povprašali tudi nekaj najbližjih sosedov, ki so si prišli danes ogledat tovarno (in direktorja, kot rečeno). Ivan in Jože Šmajdek ter Franc Škufca so nam povedali, da jih prav nič ne moti, strinjali so se, da je razlika v nekaj letih postala opazna in dodali, da se Revoz očitno drži evropskih pravil.
Zmanjševanje porabe vode in energije dosegajo z organizacijskimi ukrepi (optimatizacija zagona in zaustavitve naprav), tehničnimi ukrepi (izkoriščanje odpadne vode, vgradnja energetsko varčnih naprav, ...) ter z osveščanjem zaposlenih (ugašanje luči, zapiranje vrat, ...). Porabo energije so tako v Revozu s 1663,83 kWRC/vozilo leta 1996 do leta 2007 zmanjšali na 823 kWRC/vozilo, porabo vode pa s 3,4 na 1,19 kubičnega metra na vozilo. Količina nevarnih odpadkov se je s 7,4 zmanjšala na 4,03 kilograma na vozilo, zmanjšala se je tudi količina embalaže in hkrati povečalo ločevanje odpadkov.
Kot je znano, novi twingo za celotno Evropo izdelujejo le v Revozu, vozilo pa se ponaša z oznako 'Renaul eco²'. Za to izpolnjuje tri okoljske zahteve: izdelan je v tovarni z okoljskim certifikatom ISO 14001, je prilagojen za uporabo bio goriv in 95% njegovih delov je mogoče reciklirati, vsaj 5% plastike v njem pa je že reciklirane.
Zveza Renault-Nissan bo sicer leta 2011 začela množično prodajo električnih vozil v Izraelu in na Danskem, tudi v ZDA in na Japonskem. Nato pa načrtujejo razvoj vozil, ki bodo energijo dobivala iz vgrajenih gorivnih celic.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Aleš Bratož o delu v treh izmenah
Aleš Bratož o novem twingu, viziji podjetja, ...
Revozovi sosedje - Jože Šmajdek, Franc Škufca in Ivan Šmajdek