Ljubiteljski mehaniki odslej na slabšem
Nova dajatev razburila tiste, ki imajo v lasti vozila zaradi rezervnih delov – Hkrati odjavljena vozila porajajo ekološka vprašanja

Z nepopolnim vozilom ne izpolnijo kvote
Direktor družbe Saubermacher Slovenija Rudolf Horvat pojasnjuje, da je takšno ravnanje v skladu z uredbo, ki ureja to področje, ta pravi, da se mora v razgradnjo izročiti celotno vozilo. »Taka je tudi dejanska zaveza iz dogovora med koncesionarji in avtomobilskimi proizvajalci.« Tem morajo družbe, ki se ukvarjajo z razgradnjo, sporočati tudi modele in serijske številke razgrajenih vozil. Prav tako gre za vprašanje stroškovne narave, pojasnjuje Horvat. Kot pravi, so bili že primeri, da so v razgradnjo pripeljali samo školjko vozila, ki je bila polna smeti, brez podvozja ali motorja. »Razgradnja in vsi stroški, povezani z njo, se krijejo iz izplena od razgrajenega vozila, prihodek prinašajo predvsem koristne surovine. Če recimo celoten avtomobil tehta tono, od katere je treba reciklirati 900 kilogramov. Če dobimo v razgradnjo samo školjko, ki tehta 190 kilogramov, s tem ne izpolnimo zahtevane kvote za recikliranje.« Po besedah Horvata gre tudi za ekološko vprašanje, saj morajo pri razgradnji avtomobilov odstraniti nevarne snovi, olja in eksplozivne elemente: »Ti sicer končajo drugod.« Kot še pove Horvat, se je zaradi uvedbe dajatve število vozil za razgradnjo povečalo tudi za 80 odstotkov glede na pretekla obdobja. Pri tem opozarja: »Lani je v Sloveniji šlo v razgradnjo 6000 avtomobilov, medtem ko jih v državi vsako leto odjavijo od 30 do 40 tisoč. Treba se je vprašati, kaj se zgodi s preostalimi vozili.« Nam najbližji center za razgradnjo vozil je v Lenartu, upravlja ga Saubermacher Slovenija kot koncesionar, se pa z razgradnjo vozil ukvarjajo tudi druga za to usposobljena podjetja, prav tako to dejavnost izvajajo na nekaterih odpadih, ki imajo dovoljenje za razgradnjo.
Dajatev problematična tudi za lastnike starodobnikov
Dajatev za odjavljena vozila se sicer ne plačuje za odjavljena vozila s statusom starodobnega vozila, kar pa še ne pomeni, da ne bo vplivala na ljubitelje starodobnikov. Viktor Benko iz Avto-moto kluba starodobnih vozil Goričko pojasnjuje, da imajo nekateri člani društva v lasti vozila, ki so v čakalni vrsti, kar pomeni, da jim manjka še nekaj let do 30 let, s čimer izpolnijo pogoj za pridobitev statusa starodobnika. Ti morajo sedaj za ta vozila plačevati dajatev. Kot pravi, se na srečo še noben član ni odločil, da bi zaradi dajatve dal avtomobil v uničenje. »Ravno pred kratkim sem govoril s članom, ki se je odločil, da bo s svojim mercedesom počakal na status in v vmesnem času plačal dajatev. Večina nas ima doma več avtomobilov, a nam je žal, da bi jih dali stran. Zakonodajalec bi moral omogočiti izjeme v primeru takšnih vozil, ki izpolnjujejo vse kriterije, da bodo postala starodobna vozila, ne pa da vse mečejo v isti koš. Lastniki takih vozil bi lahko tudi s fotografijami in drugim gradivom dokazali, da gre za vozila, ki takšne kriterije izpolnjujejo.« Člani klubov starodobnih vozil so navdušenci nad tehnično dediščino in skrbijo za njeno ohranitev, zato ima po besedah Benka vsak doma vsaj dve vozili ali tri. »V našem klubu nas je več kot 100, vsi skupaj pa imamo zagotovo od 300 do 400 vozil.«Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se