Kratka zgodovina kavnih kapsul

##IMAGE-3040161##
Leta 2018 je bilo proizvedenih neverjetnih 59 milijard kavnih kapsul. Istega leta je bil svetovni trg kavnih kapsul ocenjen na skoraj 1,3 milijarde ameriških dolarjev. Ocenjuje se, da samo Nespresso letno proizvede približno 14 milijard strokov in vsako sekundo popije na stotine njihovih pijač.
Zdi se skoraj nemogoče, da bi se spomnili časa, ko trg kapsul ni obstajal. V današnjem kavnem sektorju so stroki stalnica. So stalnica in vsi samo sprejmemo osupljivo stopnjo rasti, ki jo dosegajo z vsakim letom. Toda od kod so prišli? In kako se je vse skupaj začelo?
Trg kavnih kapsul se je začel leta 1986 uvedla švicarska multinacionalka Nestlé. Ideja se je porodila, ko je Eric Favre, inženir Nestléja, leta 1975 obiskal posebej priljubljen italijanski espresso bar. Opazil, da so baristi neprekinjeno vlekli ročice na svojih espresso aparatih, da bi povečali tlak in spremenili način pridobivanja kave.
V naslednjih desetih letih je Favre razvil to idejo in ustvaril preprosto napravo, ki je posnemala dinamiko espresso aparata. Stroj je dodal zrak pod pritiskom v vodo in mleto kavo, da je ustvaril pijačo z izrazito plastjo kreme. Šele leta 1986 je Nestlé registriral blagovno znamko in patentiral stroj.
Sprva so bili aparati na kapsule na nek način »vse v enem«. Predvsem pa enostavni za uporabo v poslovnih stavbah. Sprva se zanje nihče ni kaj dosti zanimal.
Leta 1988 pa so začeli kavne avtomate tržiti na drugačen način. Izdelka niso toliko ponujali podjetjem, temveč končnim kupcem, kot »premium« izdelek. Povišala se je tudi cena kavnih kapsul.
Zanimanje za avtomate na kapsule je tako začelo naraščati.
Danes je na trgu približno 400 blagovnih znamk kavnih kapsul. To je bistveno več kot pred desetletjem, ko je kavne capsule proizvajalo le nekaj podjetjij. Kakovost kave se je izboljšala, a bolj opazno, tudi kakovost embalaže in tehnologija, povezana z njo. V prvih dneh je bila stopnja okvar kapsul v strojih visoka, prav tako prisotnost kisika v strokih, zaradi česar je kava hitreje zastarala.
Kljub očitnim okoljskim težavam trg kavnih strokov še naprej uspeva. Potrošniki si še vedno želijo udobnosti priprave kavarniške kave v udobju svojih domov. Poleg tega trajnost in kakovost naraščata.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se