Ekošola meri odtis CO<sub>2</sub>

##IMAGE-3038649##
V dveh šolskih letih se je o podnebnih spremembah in ogljičnem odtisu izobraževalo 15.000 slovenskih ekošolarjev in ekošolark
Kako ugotoviti, kakšen je ogljični odtis in kako ga zmanjšati - doma, v vrtcu, šoli? Ta vprašanja so s pomočjo mentorjev programa Ekošola raziskovali mladi ekošolarji in ekošolarke iz 138 osnovnih in srednjih šol, pa tudi vrtcev, v dve leti trajajočem projektu Ekošola meri odtis CO2. – Izbrali so tudi prve podnebne ambasadorje in podnebne šampione.
Prvo leto so največ pozornost namenili izobraževanju mentorjev - vzgojiteljev, učiteljev, profesorjev - o podnebnih spremembah in zmanjševanju ogljičnega odtisa. Zanje so izvedli skupno 24 delavnic, pripravili učne liste in gradivo za njihovo nadaljnje delo z otroki, učenci in dijaki. Najbolj zahteven del projekta je bil razvoj spletnega pripomočka Kalkulator CO2, namenjen izobraževanju in merjenju ogljičnega odtisa v vzgojno-izobraževalnih ustanovah. V šolah so ga začeli uporabljati v tem šolskem letu.
Merjenje ogljičnega odtisa:
ogrevanje, svetila, električne naprave, prometa, odpadki in zavržena hrana
Kalkulator izračuna ogljičnega odtisa, ki je zasnovan kot računalo in kot didaktični pripomoček, obsega šest sklopov: ogrevanje, svetila, električne naprave, promet, odpadki in zavržena hrana. Kalkulator CO2 je primarno namenjen učencem zadnje triade osnovne šole in srednješolcem, preizkusili pa so ga tudi v nižjih razredih osnovne šole. Za izračun ogljičnega odtisa morajo učenci pridobiti podatke za področje, ki ga izberejo, na primer: površina prostora, število luči in ocena porabe, podatki iz energetske izkaznice, število in vrsta elektronskih naprav in drugi. Izračun v kalkulatorju prikazuje letni izpust v kg CO2 na osebo, učilnico in ustanovo - v enem šolskem letu je upoštevanih 189 šolskih dni, kolikor so učenci in učitelji v poprečju prisotni v šoli. Na osnovi rezultatov lahko učenci in dijaki oblikujejo ukrepe in po določenem obdobju izvajanja teh ukrepov izračunajo njihove učinke s ponovnim izračunom.
Podnebni ambasadorji in podnebni šampioni
Mentorji so vsebine projekta vključili v različne predmete, na primer naravoslovje, biologijo, geografijo, družboslovje okoljskih vsebin, v dejavnosti na razrednih urah, v tematske dneve, na primer naravoslovni dan, eko dan, vključevali so jih v eko in druge krožke.
Gregor Cerar, nacionalni koordinator programa Ekošola: »Naši mentorji in učenci so pokazali, da je mogoče in treba vključevati podnebne izobraževanje o podnebnih spremembah in ogljičnem odtisu v šolski vsakdan. Ob tem ugotavljamo, da imajo največji učinek aktivnosti, kjer učenci in dijaki opredelijo, kaj jih zanima in kako se lotiti raziskovanja, učenja. Zelo pa nas veseli tudi dejstvo, da so v vrtcih in šolah toliko aktivnosti izvedli prav v času šolanja na daljavo in da so mentorji presodili, kako popestriti pouk na daljavo in motivirati učence in dijake. Letošnjo prakso in izkušnje bodo prenesli v prihodnje šolsko leto in z izvajanjem teh aktivnosti nadaljevali.«
K temu bodo pripomogli tudi prvi podnebni ambasadorji v programu Ekošola. To je 15 mentorjev iz cele Slovenije, ki so se izkazali po številu izvedenih aktivnosti, pristopu in vključevanju otrok in mladih. Prav tako je imenovana tudi prva skupina podnebnih šampionov v programu Ekošola, učencev in dijakov iz 13 šol, ki so bili prepoznani kot posebej aktivni ali pa so se izkazali zamislimi in rešitvami.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Ekošolski list, tematska izdaja Ekošola meri odtis CO2