Hrvati so se uprli, kaj pa mi?
Smo od politike in raznoraznih bojev že tako utrujeni, da nam je čisto vseeno, kako nas bodo razprodali in kdo bo koval dobiček na cestah, zgrajenih z več milijardami davkoplačevalskega denarja?

Razprodaja državnih podjetij se nadaljuje. In čeprav vlada malce medlo zatrjuje, da pomembnih infrastrukturnih podjetij ne bomo prodali, nedavno razkritje Mladine kaže, da že potekajo pripravljalni procesi za prodajo slovenskih avtocest. Hrvati so se prav zaradi svojih v tem času glasno postavili na okope, aktivirali civilno družbo in na začetku meseca zbrali več kot pol milijona podpisov za razpis referenduma. Oni svojih avtocest že ne bodo pustili v tuje upravljanje, so goreče prepričani. Smo česa takega sposobni tudi mi ali pa smo od politike in raznoraznih bojev že tako utrujeni, da nam je čisto vseeno, kako nas bodo razprodali in kdo bo koval dobiček na cestah, zgrajenih z več milijardami davkoplačevalskega denarja?
Nič ne skrbite, drago ljudstvo, saj namesto naših predstavnikov razmišljajo Nemci. Da, gospa Merkel je naši delegaciji v svojih dvorih jasno povedala, naj nadaljujemo privatizacijo. Nemci si še posebej močno želijo infrastrukturo, telekomunikacije in zavarovalnice. In zakaj, za vraga, bi jim željo uresničili? Zakaj ne bi tega, kar si oni tako goreče želijo, obdržali?! Zakaj so za Nemce tako pomembna naša podjetja? Ker oni vedo, kaj je njihov nacionalni interes, ker so v interesu njihovih velikih korporacij, ker se držijo splošne mantre neoliberalnega osvajanja prostora in ker politično šibke ter zmedene tranzicijske države kar kličejo po tem, da jih kdo prevzame.
Avtoceste bodo naše, dobiček pa ne. Zdaj očitno močno odmeva klic naših avtocest. Iz Slovenskega državnega holdinga, kjer upravljajo slovensko državno premoženje, so nam sicer odgovorili, da prodajne aktivnosti v zvezi z Družbo za avtoceste Republike Slovenije (DARS) ne potekajo, saj državni zbor ni podal soglasja v skladu s 84. členom zakona o Slovenskem državnem holdingu, prav tako družba DARS ni uvrščena na seznam družb, za katere je dal državni zbor soglasje k odtujitvi. Vendar smo lahko glede na pretekle izkušnje pomirjeni zgolj za kratek čas. Poznavalci pravijo, da lobiji neusmiljeno delajo in so veliko spretnejši, kot si sploh upamo misliti. Zato moramo biti zelo pozorni na zapise v strategiji za upravljanje državnih naložb, ki jo pripravljajo na finančnem ministrstvu in jo pričakujemo na začetku leta 2015.
»Najprej bi rad povedal, da naših avtocest ne bomo prodali, ne bomo jih izgubili, temveč jih lahko damo v upravljanje zasebniku za določeno dobo, medtem ko DARS pa lahko privatiziramo. Tudi na Hrvaškem se oddaja ceste v upravljanje, in sicer istrske avtoceste upravlja zasebno podjetje, preostale pa državno podjetje HAC. Vendar so tudi na Hrvaškem ravno v tem času zaključili zbiranje podpisov za referendum o tej problematiki – zbrali so več kot 500.000 podpisov za razpis referenduma, na katerem naj bi se državljani odločali, ali bodo hrvaške avtoceste še vedno pod državnim upravljanjem. Aktivnosti so sprožili sindikati, kar nedvomno dokazuje njihovo skrb zaradi prihoda tujega upravljavca in potrjuje domnevo, da bo ta učinkovitejše upravljal avtoceste. Na Hrvaškem avtocestno upravljanje ni racionalno in to velja v določeni meri tudi za Slovenijo – so še rezerve za izboljšanje upravljanja,« pravi dr. Marjan Lep, predstojnik katedre za prometno tehniko in varnost v prometu s Fakultete za gradbeništvo Univerze Maribor.
Več preberite v tiskani Jani (št. 46, izid: 18.11.2014).
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se